اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

ماشین آلات صنعتی تشکیل دهنده ۲۵ درصد راندمان تولید محصولات کشاورزی/ ۹۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند

ماشین آلات صنعتی تشکیل دهنده ۲۵ درصد راندمان تولید محصولات کشاورزی/ ۹۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ماشین آلات صنعتی تشکیل دهنده ۲۵ درصد راندمان تولید محصولات کشاورزی هستند، گفت: ۹۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اسمیعل کریم زاده امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور، آبزیان و دامپزشکی، اظهار داشت: این نمایشگاه در ۵ سال اخیر به طور پی در پی و یکنواخت برگزار شده و نمایشگاه به صورت فعال دایر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در دهمین نمایشگاه ۸۶ نماینده تولیدات مورد نیاز بخش کشاورزی را در این نمایشگاه در دسترس متقاضیان قرار داده اند.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به وظیفه تامین مایحتاج غذایی، ابراز کرد: آذربایجان غربی از استان های کشاورزی کشور محسوب شده و ماشین آلات لازم بخش کشاورزی است که ۲۰ تا ۲۵ درصد در راندمان تولید تاثیر گذار است.

,

وی، تصریح کرد: زیر ساخت های بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گرفته  و باید با استفاده از نهاده های مورد نیاز در راستای افزایش راندمان مطلوب گام های موثری برداریم.

,

کریم زاده، تاکید کرد: در ۵ سال گذشته با تصویب اعتبارات مروبط به خط اعتباری جهت تامین زیر ساخت های بخش کشاورزی قادر به برگزاری نمایشگاه و گردهمایی تولید کنندگان و کشاورزی شده و ۳ هزار ۴۰۰ دستگاه تراکتور، ۱۳۲ دستگاه کمپاین و ۳۱۵۰ دستگاه ادوات و دنباله بند ها وارد بخش کشاورزی شده است.

,

وی، با بیان اینکه امروز ۹۴۰ دستگاه کمپیان و ۱۲۴ هزار ادوات و دنباله بند در حال فعالیت در بخش کشاورزی هستند، افزود: با استفاده از اعتبارات مربوط به روش های نوین آبیاری باید در راستای افزایش زمین های تحت پوشش ابیاری قطره ای گام برداریم چرا که باتوجه به شزایط بحرانی دریاچه ارومیه نیط بیش از پیش نیاز به بهره برداری ازاین روش هستیم.

,

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی، تاکید کرد: حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت به ابیاری تحت نوین مجهز و ۶۱ هزار و ۲۰ در حال بررسی نیز است.

,

وی، با بیان اینکه آبیاری نوین تحولی شگرف در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد، گفت: نزدیک به ۶ درصد محصولات کل کشور را آذربایجان غربی تولید شده و علاوه بر رفع نیاز مردم دیگر استان ها نیز استفاده می کنند.

,

کریم زاده، خاطرنشان کرد: با افزایش آبیاری تحت فشار میتوانیم شاهد افزایش ۶ برابری در تولید کشور باشیم که می توان گفت تحولی عظیم در این بخش محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه