اخبار داغ

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

تولید ۹۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی در داخل کشور/ ارائه ارز دولتی به واردکنندگان ادوات کشاورزی

تولید ۹۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی در داخل کشور/ ارائه ارز دولتی به واردکنندگان ادوات کشاورزی
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۹۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود از ارائه ارز دولتی به واردکنندگان ماشین آلات کشاورزی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، کامبیز عباسی امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی ،باغبانی،نهاده ها، آبیاری، آبرسانی،دام،طیور، آبزیان و دامپزشکی  در  محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه، گفت: با وجود اینکه در شرایط اقتصادی نانساعدی به سر برده  و تحریم های ناجوانمردانه کشور را احاطه کرده است اما با این وجود قادر به تولید ۹۰ درصد مایحتاج بخش کشاورزی در داخل کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: کشور در بخش کشاورزی در سال های اخیر به خود کفایی رسیده و تحریم ها اثری در بخش کشاورزی نخواهد داشت.

,

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، عنوان کرد: در سال گذشته درحوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی طی ۵ سال گذشته سرمایه گذاری های قابل توجه انجام شده است.

,

وی، تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۹۵ هزار تراکتور تحویل داده شده  و ۲۴۰ هزار ستگاه و ادوات کشاورزی عمده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

,

عباسی، با بیان اینکه در کل طی سالجاری ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش ماشین آلات کشاورزی صورت گرفته است، گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری از طریق تسهیلات ارائه شده از بانک کشاورزی بوده است.

,

وی، ابراز کرد: این میزان از سرمایه گذاری نشان دهنده این است که شاید در تکنولوژی تحریم ها اثر خود را نشلان دهند اماودر بخش مکانیزاسیون کشاورزی تاثیری نخواهند داشت.

,

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: در کل کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر مشغول به کاشت و برداشت گندم هستند که باید توجه داشت این تعداد تنها بخش کوچکی از خانواده عظیم کشاورزان است.

,

وی بر مسئله ثبوت در قیمت نهاده ها و ماشین آلات تاکید کرد و گفت: امروز بهره برداران با کمترین افزایش قیمت در محصولات خود برخوردار هستند تولید کنتدگان نیز باید با نظارت و مدیریت دامنه سود خود را کاهش داده تا محصول نیز به سود کشاورز بوده و با قیمت پایین در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

,

*ارائه ارز دولتی به واردکننده و تولید کننده

, *ارائه ارز دولتی به واردکننده و تولید کننده,

عباسی، خاطرنشان کرد: دولت در راستای ثبوت قیمت اقدام به ارائه ارز دولتی به وارد کنندگان ۱۰ درصد از ماشین آلات تولید خارج  کرده است.

,

وی، بیان کرد: البته ارز دولتی در اختیار تولید کنندگانی که مواد اولیه خود را وارد می کنند نیز قرار می گیرد.

,

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ۳۰۰ عرضه کننده ادوات کشاورزی در کل کشور وجود دارد، ادامه داد: در سال های گذشته اقدام به واردات اقلام  مورد نیاز آبیاری زیر سطحی و قطره ای می کردیم که امروز به طور کامل در داخل کشور تولید می شود.

,

وی، افزود: طی سال جاری ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار متقاضیان با سود ۴ و ۶ درصد جهت تولید و مصرف ماشین آلات کشاورزی قرار گرفته است.

,

عباسی، عنوان کرد: نمایشگاه محلی جهت بیان نیاز کشاورزان به تولید کنندگان و طرح نیاز آنان است و تولید کنندگان باید درصدد برآورد کردن نیازهای کشاورزان برآیند.

,

وی، اظهارداشت: تنها بخشی که تسهیلات آن نامحدود است بخش مکانیزاسیون کشاورزی بوده و در حوزه آبیاری دولت ۸۵ درصد کمک بلاعوض دارد که تمام این مسائل در راستای بهره مندی هرچه بیشتر کشاورزان از حوزه ماشین آلات و زمینه های آبیاری است.

,

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد: تحریم ها برای اولین و آخرین بار علیه ملت ایران اعمال نمی شود و باید بتوان با افزایش تحریم ها در راستای خود کفایی گام های موثرتری برداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه