اخبار داغ

کارشناسان بررسی کردند؛

چرا قیمت دلار و سکه طی روزهای اخیر نزولی شد؟

چرا قیمت دلار و سکه طی روزهای اخیر نزولی شد؟
کارشناسان معتقدند، در چند هفته اخیر مدیریت صحیح اقتصادی، قضایی و امنیتی، موجب ثبات و سیر نزولی بازار ارز و سکه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت ارز و طلا مکمل هم هستند و اگر ارز بتواند خود رابه خوبی در بازار عرضه کند و تقاضا را تامین کند، طبیعا روی قیمت تاثیر می گذارد و عکس این قضیه موجب افزایش قیمت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او گفت: در چند هفته اخیر مدیریت صحیح در اقتصاد منجر به کاهش قیمت ارز و طلا شد.
,
 
,
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا کاهش قیمت ارز و سکه تاثیری بر قیمت یکدیگر دارند یا نه، گفت: اگر ارز نتواند در بازار، تقاضا را تامین کند، طبیعتا با کمبود مواجه می شود و اگر ارز گران شود، طلا هم گران می شود ولی اگر دربازار ارز باشد و سکه کم شود دلیل دیگری دارد که دست بانک مرکزی است و باید سعی شود این اتفاق نیفتد، و زمانی این اتفاق می افتد که بانک مرکزی نتواند سکه بازار را تامین کند.
,
 
,
او گفت: بانک مرکزی بعنوان پدر اقتصاد کشور باید نقدنیگی را دربازار کنترل و متعادل کند تا آثار آن در بازار نمودار شود.
,
 
,
بنی طبا، کارشناس اقتصادی هم گفت: مهمترین علت کاهش قیمت ارز و سکه در چند هفته گذشته مدیریت بانک مرکزی در تنظیم بازار بود.
,
 
,
او گفت: در مقطعی که ما شاهد نوسانات زیاد نرخ ارز و به طبع آن افزایش طلا و سکه بودیم، بانک مرکزی، برنامه ای برای کنترل بازار غیر رسمی و آزاد نداشت و بیشتر تمرکز را برای تامین ارز مورد نیاز تجارت قرار داده بود بنابرین با اخبار مختلف، شاهد افزایش قیمت ارز در یک روز بین هزار تا دو هزار تومان بودیم.
,
 
,
بنی طبا افزود: حدود یک ماه است که بانک مرکزی تصمیم گرفته این بازار را کنترل کند و در این راه موفق بوده است. در این مداخله بانک مرکزی با خرید و فروش همزمان و ذخایر اسکناسی خوبی که برای خود ایجاد کرده است، توانسته در بازار ارز و طلا ثبات ایجاد کند و معامله کنندگان کاغذی را از بازار بیرون کند.
,
 
,
رضا ترکاشوند، دبیرکل انجمن صرافان هم گفت: کاهش و ثبات قیمت ارز و طلا در بازار علل متعددی دارد و بحث تنظیم بازار در دست بازیگران بازار است، منجمله " بانک مرکزی، صرافان، شرکت هایی که ارز دارند، مجوزهایی که بانک مرکزی صادر کرده در رابطه با اینکه صادرکنندگان جز،بتواند ارزشان را مستقیما وارد بازار کنند و تسهیلاتی که برای ورود ارز از بازارهای همسایه ایجاده شده است و از طرفی احساس اطمینان که مردم پیدا کرده اند".
,
 
,
او گفت: موارد فوق و احساس اطمینان و امنیت از طرف دولت و سیستم های مربوطه که در مردم بوجود آمد، موجب شد تا آن تورمی که همه منتظرش بودند اتفاق نیفتاد و بازار روند ثبات و نزولی به خود گرفت.
,
 
,
دبیرکل انجمن صرافان گفت: اگرجامعه بتواند به نقطه ای برسد که تولید برای تولید کننده و صادرات برای صادرکنندگان صرف داشته باشد و واردات برای وارد کننده، سودی نداشته باشد و مردم تشویق شوند کار بیشتر کنند و اشتغال ایجاد شود، آن نقطه، نقطه متعادلی است و می توان به ثبات و سیر نزوالی قیمت های امیدوار بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه