اخبار داغ

صفر تا صد ماجرای اذن ولی برای کوهنوردی در خراسان رضوی؛

جنجال سلبریتی‌ها برای حمایت از اشاعه ابتذال/ افاضات کورکورانه درباره یک مسئله قانونی؛ از خادم رسانه های معاند تا بازیگر حاشیه ساز +تصاویر

جنجال سلبریتی‌ها برای حمایت از اشاعه ابتذال/ افاضات کورکورانه درباره یک مسئله قانونی؛ از خادم رسانه های معاند تا بازیگر حاشیه ساز +تصاویر
انتشار نامه‌ای از سوی هیئت کوهنوردی خراسان رضوی مبنی بر وجود فساد در گروه‌های کوهنوردی غیرمجاز و ضرورت اجازه نامه ولی برای حضور بانوان در اردوهای مختلط، دستمایه هجمه به مشهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، 13 آبان ماه سال جاری بود که نامه‌ای از جانب هیئت کوهنوردی خراسان رضوی خطاب به موسسین و مدیران باشگاه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی منتشر شد؛ در بخشی از این نامه به گزارش‌های دریافتی از ساکنین روستا‌های منتهی به مناطق کوهنوردی و همسران بانوان متهل و خانواده خانم‌های مجرد اشاره شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این گزارش‌ها شکایت از گسترش روز افزون فعالیت‌های به اصطلاح ورزشی با عناوین تورهای طبیعت گردی، کوهپیمایی و غیره به صورت مختلط که باهدف کسب درآمد نامشروع، ترویج بی بند و باری اخلاقی، کشف حجاب بانوان و رواج بی حیایی اعلام شده بود که در پس از آن ارتباطات غیر اخلاقی و نامشروع زنان و مردان را پدید می‌آورد.

,

با افزایش گروه‌های طبیعت گردی با مدیریت افراد معلوم الحال که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند، هیئت کوهنوردی خراسان رضوی قانونی را بازخوانی کرد که مورد هجمه برخی رسانه‌های داخلی و خارجی شد.

,

بازخوانی قانون
در این ابلاغیه آمده بود: "از کلیه مدیران، موسسین و اعضای باشگاه‌ها انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه و مبری کردن ورزشکاران واقعی و پایداری اعتبار و ارزش‌های انسانی و دینی در این ورزش، نسبت به شناسایی و معرفی فعالیت‌های غیر مشروع آنان اقدام نمایند تا سره از ناسره جدا گردد."

, بازخوانی قانون,
,

در بخش دیگر بیان شده بود: " در جهت رعایت ماده 1105 قانون مدنی و نیز فتاوی علمای دین، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن 20 سال الزامی است."

,

, ,

کوهنوردی یا سلب آرامش؟
نکته قابل توجه در این میان آن است که بسیاری از روستاییان که زندگی ساده و آرامی را می‌گذرانند، با ورود کوهنوردان غیر مجاز به منطقه سکونت آن‌ها، مشکلات عدیده‌ای را فراهم آورده‌اند؛ برهم زدن سکوت طبیعت با زیاد کردن صدای موسیقی، رقص مختلط، حضور دختران نوجوان بدون اذن والدین، در جریان نبودن شوهران از حضور همسران خود در تورهای طبیعت گردی و مسائل اخلاقی که در تورهای دارای شب خواب به وجود می‌آید، بخشی از مواردی است که موجب نارضایتی عمومی شده است.

, کوهنوردی یا سلب آرامش؟,
,

در خدمت رسانه‌های معاند
اگرچه 10 روز از انتشار این اعلامیه می‌گذرد ولی در حال حاضر این سوال به وجود می‌آید که چرا پس از این مدت این موضوع رسانه‌ای شد؟ روزنامه شهرآرا که متعلق به شهرداری مشهد است با انتشار گزارشی با تیتر "صعود با اجازه ولی!" منبعی نامعتبر برای رسانه‌های معاند شد.

, در خدمت رسانه‌های معاند,
,

پس از شهرآرا نوبت به ایسنا رسید که در دم این اعلامیه بدمد و خود را از آتش فتنه دور نگه ندارد؛ رسانه‌های داخلی غیر خودی محتوا را برای بی بی سی آماده کردند تا بر طبل ولایت خود مختار بودن خراسان بزنند ولی فارغ از آنکه بدانند اصل ماجرا چیست.

,

مهناز افشار که ید طولانی‌ای در حمایت از زندانیان سیاسی و منافقین دارد نیز خود را از غافله عقب ندید و هجمه توئیتری را آغاز کرد، در همین راستا اکانت‌های توئیتری که با هماهنگ شده و با هدف مشخص فعالیت خود را آغاز کردند و مشهد و زنان را مورد هجمه قرار دادند.

,

, ,

تاجزاده و مهناز افشار خدای اظهارنظرهای کورکورانه
مصطفی تاجزاده نیز یکی دیگر از افرادی بود که مشهد را هدف قرار داد تا بدین واسطه به اهداف سیاسی خود بتازد ولی فعالین رسانه‌ای به او اینگونه پاسخ دادند: " چند روز دیگه تو یک تور تفریحی غیر مجاز مشکلی پیش بیاد همین شماها فریاد وااسلاما سرمیدین و میگین چطور تو مشهد بدون اجازه دختری میتونه همچین جایی بره، به خاطر منافع جناحی به ناموس مملکت هم رحم نمیکنی؟" و " جناب تاجزاده شما به قانون کشور اعتراض دارین و داعشی میدونین؟ رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی گفت: تمامی این موارد قانونی است که در متن قانون آمده است، ما که حکم نکردیم ما توصیه کردیم. حالا اگر کسی به این حکم معترض است یعنی به مواد قانونی معترض است."

, تاجزاده و مهناز افشار خدای اظهارنظرهای کورکورانه,
,

, ,

فعالان فضای مجازی تاجزاده و سایر افرادی که سعی در گرفتن ماهی از آب گل آلود دارند را مجرم به نظر تشویش اذهان عمومی خطاب کردند؛ اظهار نظر کورکورانه موجب شد فضاب رسانه‌ای علیه مشهد به وجود آید که تنها پاسخ آن ارجاع به قانون بود.

,

, ,

خبرنگار صبح توس برآن شد تا در مورد این مسئله به گفت‌و‌گو با زحمتکش بنشیدند که مشروح آن به شرح ذیل است:

,

زحمتکش اظهار کرد: اینکه برخی افراد از انتشار اعلامیه برآشفته شده و واکنش نشان می‌دهند بدان جهت است که شاید منافعشان در خطر بوده است، ما قانونی را وضع نکردیم بلکه تنها مواد قانونی را یادآوری کردیم.

,

وی افزود: یکی از مواردی که در اعلامیه بیان شده مربوط به قانون مجازات اسلامی است و یکی دیگر از قوانین مربوط به قوانین مدنی است که سال‌های گذشته به تصویب رسیده‌اند.

,

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی با بیان اینکه حاشیه سازان اساس و بنیان خانواده را هدف گرفته‌اند، گفت: گروه‌های غیرمجاز در اداره کل ورزش و جوانان و مراکز گردشگری ثبت نشده و به هیچ مکان و نهادی وابسته نیستند و تنها در تلگرام عضو گیری می‌کنند.

,

زحمتکش با بیان اینکه خانواده باید مطلع باشند که سایر اعضا در چه شرایطی هستند و شب را چگونه سپری می‌کنند، گفت: برخی از باشگاه‌های کوهنوردی قریب به 10 سال است که با پیروی از این قانون در حال ادامه فعالیت هستند ولی هیچگونه شاکی‌ای ندارند ولی برخی افرادی که به صورت غیر قانونی تورهای طبیعت گردانی راه انداخته‌اند و خود را متضرر می‌بینند و واکنش نشان می‌دهند.

,

وی تصریح کرد: نارضایتی در میان روستاییان و شاکیان خصوص در این خصوص بسیار زیاد است؛ حال واکنش‌ها بر سر این موضوع است که چرا یک نفر پیدا شده و قانون را بازخوانی کرده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه