اخبار داغ

عرضه نان بی کیفیت در بندرعباس / نان هایی که در تنور بی تدبیری می سوزند

عرضه نان بی کیفیت در بندرعباس / نان هایی که در تنور بی تدبیری می سوزند
نبود سیلوی مناسب برای نگهداری آرد در استان، خریداری گندم با کیفیت پایین از استان های همجوار، نبود نظارت کافی بر روی نانوایی از بارزترین مشکلات نانوایی های سطح شهر بندرعباس به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نان به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا سفره ما ایرانیان همیشه جایگاه ویژه در خانواده های اصیل داشته و آن را به عنوان برکت سفره و خانه یاد می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در گذشته مادر خانواده به وسیله تنورهایی که با کاه و گل و یا تابه ساخته می شد نان را پخت کرده و همیشه بوی تازگی نان در محیط خانه های قدیمی فرا می گرفت اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی نان های محلی جای خود را به نان های ماشینی داده اند.

,

در دهه های گذشته که تنورهای نانوایی اینگونه پیشرفته نبودند همچنان بوی نان در فضای اطراف نانوایی ها به مشام می رسید و از چند فرسخی آن وجود نانوایی را از بوی نانش تشخیص داده می شد اما امروزه دیگر از بوی تازگی نان در کوچه ها خبری نیست.

,

در حال حاضر اکثر نانوایی های شهر بندرعباس دارای نان های بی کیفیت بوده به طوری که یا کاملا سوخته و یا خمیر هسند و دور ریز نان ها خیلی بیشتر از قسمت های با کیفیت نان است.

,

در حالی که اکثر نانوایی های بندرعباس از آرد آزاد پز استفاده می کنند اما با اعتراض شهروندان از کیفیت نان، نانواها شرجی هوا و نبود آرد مناسب را از علل کمبود کیفیت نان می داننند.

,

نبود سیلوی مناسب برای نگهداری آرد در استان، خریداری گندم با کیفیت پایین از استان های همجوار، نبود نظارت کافی بر روی نانوایی ها در حجم چانه ها شاید از بارزترین مشکلات نانوایی های سطح شهر باشد.

,

اکثر نانوایی های شهر بندرعباس نان بی کیفیت پخت می کنند

, اکثر نانوایی های شهر بندرعباس نان بی کیفیت پخت می کنند,

حسن حیدری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه اکثر نانوایی های بندرعباس نان بی کیفیت پخت می کنند، اظهار کرد: نان به عنوان اصلی ترین عضو سفره ها و ارتباط مستقیم آن با سلامت شهرواندان باید دارای کیفیت باشد که متاسفانه اکثر نانوایی ها شهر دارای نان های بی کیفیت هستند.

,

این شهروند بابیان اینکه نان های لواش در سطح شهر فاقد هرگونه عطر و طعم هستند، گفت: برخی از نانواهای شهر به دور از نظارت مسئولان چانه های نان خود را کوچک کرده و نان های نازک و بی کیفیت را به مردم تحویل می دهند.

,

حیدری تصریح کرد: بی کیفیتی نان باعث افزایش دور ریز آن شده است همچنین برخی از نان های سنتی مانند تافتون، بربری و سنگگ نیز مانند پلاستیک شده اند که هر چقدر هم جویده شود باز هم نرم نمی شود.

,

وی خاطر نشان کرد: بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور سیلوی استاندارد جهت نگهداری گندم ندارد و این خود معضلی بزرگ بوده که دولتمردان باید به آن رسیدگی کنند.

,

نبود کیفیت نان به هر دلیلی قابل قبول نیست

, نبود کیفیت نان به هر دلیلی قابل قبول نیست,

بهروز اکرمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان چندی پیش در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان، عنوان کرد: عدم کیفیت و استاندارد نبودن نان استان به هر دلیلی قابل‌قبول نیست و نباید نان بدون کیفیت به دست مردم داد.

,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان به کیفیت گندم و آرد موجود در استان اشاره کرد و گفت: طبق گفته اعضای این کارگروه، گندم و آرد استان مشکلی ندارد اما نانی که به دست مردم می‌رسد با کیفیت و استاندارد نیست، حتماً جایی از کار مسئله‌ای وجود دارد که نان استان با مشکل روبرو است.

,

اکرمی اضافه کرد: نان به‌عنوان یک کالای تولیدی فرایند تولید دارد که این فرآیند نیازمند به‌روزرسانی چه از لحاظ ماشین‌آلات و همچنین نیروی انسانی است تا بتوان محصولی با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم تولید کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: باید تمامی نیروهای انسانی در امر تولید نان در استان مورد آموزش فرایند پخت نان قرار گیرند و نان با کیفیت و سلامت به دست مردم برسد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه