اخبار داغ

گزارش تصویری/

آغاز برگ ریز/تصاویر

آغاز برگ ریز/تصاویر
پاییز یا خَزان یکی از چهار فصل اقلیم متعدل است که در نیمکره شمالی با برج‌های میزان، عقرب و قوس؛ ماه‌های مهر، آبان و آذر برابر است. پاییز از نظر ستاره‌شناختی بین دو نقطه اعتدال پائیزی و انقلاب زمستانی و از نظر گاهشماری هجری خورشیدی، در روز یکم مهر آغاز و تا پایان آذر ادامه می‌یابد.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پاییز یا خَزان یکی از چهار فصل اقلیم متعدل است که در نیمکره شمالی با برج‌های میزان، عقرب و قوس؛ ماه‌های مهر، آبان و آذر برابر است. پاییز از نظر ستاره‌شناختی بین دو نقطه اعتدال پائیزی و انقلاب زمستانی و از نظر گاهشماری هجری خورشیدی، در روز یکم مهر آغاز و تا پایان آذر ادامه می‌یابد. بر پایه تقویم میلادی فصل پاییز در اصل در نیمکره شمالی جهان در حدود ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) و در نیمکره جنوبی پیرامون ۲۱ مارس (۱ فروردین) آغاز می‌شود. زمان پایان آن در نیمکره شمالی ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و در نیمکره جنوبی ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است. به هنگام پاییز بسیاری از انواع گیاهان برگ‌های خود را از دست می‌دهند و به‌اصطلاح خزان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاییز یا خَزان یکی از چهار فصل اقلیم متعدل است که در نیمکره شمالی با برج‌های میزان، عقرب و قوس؛ ماه‌های مهر، آبان و آذر برابر است. پاییز از نظر ستاره‌شناختی بین دو نقطه اعتدال پائیزی و انقلاب زمستانی و از نظر گاهشماری هجری خورشیدی، در روز یکم مهر آغاز و تا پایان آذر ادامه می‌یابد. بر پایه تقویم میلادی فصل پاییز در اصل در نیمکره شمالی جهان در حدود ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) و در نیمکره جنوبی پیرامون ۲۱ مارس (۱ فروردین) آغاز می‌شود. زمان پایان آن در نیمکره شمالی ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و در نیمکره جنوبی ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است. به هنگام پاییز بسیاری از انواع گیاهان برگ‌های خود را از دست می‌دهند و به‌اصطلاح خزان می‌کنند. ,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه