اخبار داغ

رئیس کنگره بین‌المللی سلامت در شیراز مطرح کرد:

عدم آگاهی اندیشمندان جهان از وقوع فاجعه در یمن و سوریه/ عربستان قاتل 23 هزار نوزاد و 270 مادر در حال زایمان

عدم آگاهی اندیشمندان جهان از وقوع فاجعه در یمن و سوریه/ عربستان قاتل 23 هزار نوزاد و 270 مادر در حال زایمان
رئیس کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح گفت: منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا درگیر جنگ است و تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تجاوزها نه به‌اندازه کافی است و نه توان اجرایی بر آن متصور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، دکتر محمدهادی ایمانیه در نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح که در مجتمع ولایت برگزار شد، اظهار داشت: جنگ و خشونت دنیا به‌ویژه در منطقه خاور‌میانه و شمال آفریقا میلیون‌ها انسان‌ها را درگیر کرده و بسیاری از آنان به دلیل سوءتغذیه درگیر بیماری‌هایی هستند که بحران‌های بسیاری در دنیا ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه مظلوم‌ترین حقیقتی که به آن ظلم شده حقیقت دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آیین اسلام که همه را به آرامش و صلح دعوت می‌کند به شرطی که رفع ظلم و تعدی شود امروز با گروه‌های دست‌ساز جهان خواران عالم مانند داعش روبه‌رو است، کسانی که آبروی اسلام را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

,

وی با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که «اصلاح بین انسان‌ها از یک سال نماز و روزه بالاتر و ارزشمندتر است» و نیز با اشاره به سخنی امام علی (ع) که «اجر و پاداش کسانی که بین مردمان آشتی ایجاد می‌کنند شبیه مجاهدین در راه خداست»، ادامه داد: نگاه ایران و ایرانی در فرهنگی غنی که به‌ویژه در ادبیات فارسی ما نهفته شده، نگاه صلح و آرامش و عدم تعدی و تجاوز و ظلم به دیگران بوده و ما ایرانی‌ها با آنکه همیشه سردمداران صلح و دوستی بوده‌ایم، همواره موردتعدی قرار گرفتیم که در جنگ 8 ساله، با خون شهدای بسیاری پاسخ آن داده شد که خداوند ارواح مطهر ایشان را قرین رحمت کند.

,

ایمانیه بیان داشت: امروز کودکان ما در سایه امنیتی که شهدای عزیز برای ما ایجاد کردند با امنیت و آرامش تحصیل می‌کنند و شعر می‌خوانند و به مدرسه می‌روند درحالی‌که کودکان یمنی و سوری در جنگ و خاک و خون غلط می‌زنند؛ بنابراین این امنیت مرهون خون شهدای پاک‌بازی است که از هستی خود گذشتند.

,

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: امروز متجاوزان و جهان خوران با همکاری سران قدرت‌طلب و طمع‌کار منطقه، جان انسان‌ها را می‌گیرند و بردارکشی و جنگ‌های نیابتی راه انداخته و مسلمانان را به جان هم انداختند، بدون آنکه خودشان در منطقه حضور داشته باشند.

,

ایمانیه خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد مشکلات جهانی در خاورمیانه و شمال آفریقا است و سازمان‌های بین‌المللی نیز تلاش‌هایشان نه به‌اندازه کافی است و نه توان اجرایی بر آن متصور است که بتوانند جلوی این تجاوز‌ها را بگیرند.

,

رئیس کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به وضع فجیع کودکان یمنی اشاره کرد و در گزارشی تکان‌دهنده از وضعیت تاسف‌بار یمن گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، کودکان یمنی روی زمین بیمارستان معالجه می‌شوند و روی هر تخت 6 کودک یمنی خوابیده‌اند. صحنه‌هایی که در بیمارستان‌ها دیده می‌شود بسیار رقت‌انگیز و تأسف‌بار است و والدین کودکان با مظلومیت شاهد مرگ کودکان خود هستند.

,

وی با اشاره به ممانعت از ورود دارو و غذا از طریق مرز هوایی و یا از طریق کشتی به یمن ادامه داد: حدود 60 درصد ساکنان یمن از گرسنگی رنج می‌برند و بمباران مکرر باهدف به ستوه درآمدن مردم یمن ادامه دارد و محاصره بندرها، اوضاع اسفناکی را در این کشور به وجود آورده است که قبل از هر مذاکره‌ای باید بنادر یمن گشوده شود.

,

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان ملل گزارش کرده در هر ده دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوءتغذیه و بیماری جان خود را از دست می‌دهد و ۲ میلیون کودک از تحصیل محروم و یک میلیون نفر نیز آواره شده‌اند. یونیسف اعلام کرده که در سال 2016 عربستان تنها 23 هزار نوزاد و 270 مادر در حال زایمان را به خاک و خون کشیده است.

,

ایمانیه افزود: مجله گاردین در انگلستان اعلام کرده بمب‌افکن‌های عربستان موجب شده‌اند که 14 میلیون یمنی شامل 8 میلیون کودک، به آب سالم دسترسی نداشته باشند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد بیماران مبتلا به وبا به 600 هزار نفر افزایش یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده یک‌میلیون کودک سوری در اثر جنگ یتیم شده و 10 درصد کودکان والدین خود را ازدست‌داده‌اند. 7 میلیون و 600 هزار سوری خانه خود را ازدست‌داده و راهی کشورهای دیگر شده‌اند و صدها هزار کودک نیز در مناطق تحت محاصره به سر برده و هر لحظه منتظر بمباران هستند.

,

ایمانیه با اشاره به اهداف کنگره بین المللی سلامت برای صلح نیز گفت: برگزاری این همایش را فرصت مناسبی است، امیدواریم استمرار یابد، دبیرخانه دائمی داشته باشد، به شعار اکتفا نکنیم و بتوانیم آغازی باشیم تا گروهی از پزشکان و فرهیختگان بتوانند نقش بزرگ خود را در پیشگیری از جنگ ایفا کرده و در پایان جنگ‌ها نیز رسیدگی به آسیب‌دیدگان را دنبال کنند.

,

وی همچنین گفت: برقراری دبیرخانه دائمی به اهداف عالی این کنگره کمک خواهد کرد و از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود مانند همیشه پیام‌های این کنگره را به‌خوبی منعکس کنند.

,

به گزارش شیرازه، تعدادی از دانشجویان حاضر در این مراسم با در دست داشتن دستنوشته‌هایی خواستار پایان دادن به جنایات جنگی در کشورهای یمن و سوریه شدند.

, شیرازه,

نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح با حضور صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی و فرهنگی و استادان دانشگاه شامگاه سه شنبه 22آبان‌ماه جاری در شیراز آغاز به کار کرد. شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین‌المللی سازمان‌های سلامت‌محور برای صلح، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح‌گستر، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه ازجمله محور‌های اصلی این کنگره است. این کنگره روز جمعه 25 آبان ماه جاری به کار خود پایان می دهد.

,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه