اخبار داغ

قصه ناتمام کتابخانه های نیمه کاره؛

بلاتکلیفی2 کتابخانه نیمه کاره در بروجرد/وعده پشت وعده، کتابخانه های نیمه تمام شهید باهنر و آیتی افتتاح نشدند!

بلاتکلیفی2 کتابخانه نیمه کاره در بروجرد/وعده پشت وعده، کتابخانه های نیمه تمام شهید باهنر و آیتی افتتاح نشدند!
در بروجرد 2 کتابخانه نیمه تمام استاد آیتی و شهید باهنر با پیشرفت های بالای 90 درصد بعد از گذشت سالها هنوز به بهره برداری نرسیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک بارها و بارها به نقش کتاب و کتابخوانی و همچنین مطالعه تاکید شده است و از کتاب به عنوان یار مهربان نام برده می شود اما گاهی شاهد بی مهری به یار مهربان هستیم، گرچه با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت خواندن کتاب کمرنگ شده اما همچنان دوست داران کتاب از این مهم غافل نبوده و همچنان ساعتی از اوقات فراغت خود را به کتابخوانی مشغول هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, بارها و بارها به نقش کتاب و کتابخوانی و همچنین مطالعه تاکید شده است و از کتاب به عنوان یار مهربان نام برده می شود اما گاهی شاهد بی مهری به یار مهربان هستیم، گرچه با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت خواندن کتاب کمرنگ شده اما همچنان دوست داران کتاب از این مهم غافل نبوده و همچنان ساعتی از اوقات فراغت خود را به کتابخوانی مشغول هستند.,

 

,

کتابخوانی در آگاهی بخشی به افراد جامعه نقش بسیار مهی دارد و گفته می شود کتابخوانی را باید از سنین کودکی آغاز کرد تا انس با کتاب از همان دوران کودکی آغاز شود.

,

 

,

به هر حال برای ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق افراد به کتابخوانی نیاز است که شرایطی مهیا شود از جمله کتابخانه ها با دارا بودن انواعی از کتابخانه برای همه سلیقه ها محل مناسبی برای دوست داران کتاب است.

,

Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎

, Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎,

در شهرستان بروجرد 13 کتابخانه وجود دارد و قدیمی ترین کتابخانه استان لرستان، کتابخانه شهید باهنر است که بر اثر زلزله سال 85 آسیب دید و کار نوسازی کتابخانه از سال 86 آغاز شد و قرار بود ظرف مدتی اندکی این کتابخانه نوسازی و تکمیل شود اما با گذشت 11 هنوز خبری از افتتاح این کتابخانه نیست.

,

 

,

در طول این 11 سال به منظور جلوگیری از تعطیلی این کتابخانه به سه مکان انتقال داده شد اما وعده پشت وعده و سال به سال می گذرد و این کتابخانه در انتظار اندکی اعتبار بلاتکلیف مانده است.

,

 

,

کتابخانه شهید باهنر در سال 1338 در بروجرد راه اندازی شد و هم اکنون 31 هزار جلد کتاب مختلف در آن وجود دارد که غنی ترین کتابخانه استان است و بعد از زلزله سال 85 با گذشت 11 سال و با پیشرفت بالای 90 درصد خبری از افتتاح نیست.

,

Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎

, Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎,

اما کتابخانه استاد آیتی یکی دیگر از پروژه های کتابخوانی در بروجرد است که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه هم اندکی اعتبار نیاز دارد تا بالاخره افتتاح شود ولی از اعتبار خبری نیست و تنها وعده افتتاح این پروژه ها شنیده می شود.

,

 

,

"داود پهلوان" مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در بروجرد 2 کتابخانه نیمه تمام استاد آیتی و شهید باهنر نیمه کاره مانده و بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این دو پروژه به بهره برداری برسند.

,

 

,

وی اضافه کرد: در بروجرد 2 پرژه بالای 90 درصد به صورت نیمه کاره وجود دارد که با پیگیری های انجام شده با فرماندار بروجرد و استاندار لرستان قرار شد اعتبارات 2 پروژه در پروژه کتابخانه استاد آیتی تجمیع شود تا این پروژه هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

,

 

,

پهلوان اظهار داشت: 587 میلیون تومان برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده اما هنوز تخصیص داده نشده و پیگیری های زیادی در حال انجام است تا هر چه سریعتر این کتابخانه افتتاح شود.

,

Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎

, Image result for ‫کتابخانه بروجرد‬‎,

به گفته وی 13 کتابخانه در شهرستان بروجرد وجود دارد و این تعداد کتابخانه در بروجرد 15 هزار عضو فعال دارد اما کتابخانه های نهادی این شهرستان پنج هزار و 200 عضو دارد که مجهزترین کتابخانه استان لرستان کتابخانه علامه شهیدی است که بخش تخصصی نابینائیان این کتابخانه در غرب کشور نمونه است.

,

 

,

به هر حال انتظار می رود که هر چه سریعتر تلاش ها برای راه اندازی این 2 کتابخانه صورت گیرد تا شاهد افتتاح آنها باشیم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از کتابهای موجود در کتابخانه ها در جهت آگاهی بیشتر و کسب دانش بهره گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه