اخبار داغ

حسینی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

نقش مهم ترکیه در افشاگری علیه عربستان/ سعودی یک رژیم خودکامه و دیکتاتور است/ قتل خاشقجی لطمه بزرگی به سیاست های رژیم سعودی و بن سلمان وارد کرد

نقش مهم ترکیه در افشاگری علیه عربستان/ سعودی یک رژیم خودکامه و دیکتاتور است/ قتل خاشقجی لطمه بزرگی به سیاست های رژیم سعودی و بن سلمان وارد کرد
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با قتل خاشقجی گفت: این مسئله در افکار عمومی دنیا بازتاب گسترده ای داشت و در رسانه های داخلی و خارجی خیلی به این موضوع پرداختند تا در نهایت رژیم سعودی با این اقدام وحشیانه منفورتر از گذشته شد.
[

سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به قتل جمال الدین خاشقجی روزنامه نگار عربستانی اظهار داشت: این مسئله در افکار عمومی دنیا بازتاب گسترده ای داشت و در رسانه های داخلی و خارجی خیلی به این موضوع پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: عربستان سعودی با این اقدام منفورتر از گذشته شد و در حقیقت هیچ راهی برای توجیه کشتن این روزنامه نگار نداشت.

,

 

,

این استاد دانشگاه تهران یاد آور شد: سعودی ها در ابتدا قتل خاشقجی را انکار می کردند که در آخر به جنایت خودشان اعتراف کردند، ولی هنوز پس از گذشت چند هفته از این اقدام، جنازه این روزنامه نگار را تحویل ندادند و نشان داده شد که عربستان یک رژیم خودکامه، دیکتاتور و حامی تروریسم به تمام معنا است.

,

 

,

حسینی ابراز داشت: این مسئله به گونه ای شد که کشورهای غربی هم مجبور شدند تا اظهار نظرهایی کنند و سیاست مدارانشان اعتراض دارند که ما باید تجدید نظر کنیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: برخی سرمایه داران و سرمایه گذاران در کنفرانسی که قرار بود همان روزها برگزار شود شرکت نکردند و در مجموع خیلی به زیان عربستان شد.

,

 

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: شاید این هم به خاطر این بود که مدت ها بن سلمان هر حرکتی را انجام می داد مخالفت و واکنشی مواجه نمی شد که در آخر به این مرحله از گستاخی رسید تا در کشور دیگری چنین اقدامی را انجام دهد.

,

 

,

حسینی به نقش مهم ترکیه در افشاگری و روشن گری قتل روزنامه نگار عربستانی اشاره کرد و گفت: این اقدام وحشیانه لطمه بزرگی به سیاست های رژیم سعودی و بن سلمان وارد کرد.

,

 

,

وی اظهار داشت: آمریکایی ها و ترامپ هم در اوایل اظهاراتی کردند، ولی در نهایت به صراحت گفتند که به خاطر منافع اقتصادی، فروش اسلحه و دشمنی ای که با جمهوری اسلامی ایران دارند، نمی توانند رابطه شان را با عربستان کاهش بدهند.

,

 

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها به صراحت اعلام کردند که در نظام سرمایه گذاری سرمایه و پول یک اصل است و حقوق بشر و حرف های دیگر قصه و داستان است و هیچ واقعیتی ندارد.

,

 

,

سید محمد حسینی به تجاوز رژیم سعودی به مردم و ملت یمن اشاره کرد و گفت: خاشقجی یک نفر است اما این همه کودک در یمن که از گرسنگی می میرند و این همه جنایاتی که انجام می شود با سلاح های آمریکایی و اروپایی بود و این ها هم در افکار عمومی دنیا خیلی موثر بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: این ها همه از عنایات الهی است که حقانیت جمهوری اسلامی روز به روز آشکارتر می شود و خباثت های رژیم های جنایتکاری مثل عربستان بیشتر برای مردم دنیا مشخص می شود.

,

 

,

حسینی در پاسخ به این سوال که "وحدت مخالفان داخلی و خارجی سعودی به چه مقدار در شفافیت قتل خاشقجی موثر بود؟" گفت: آن دسته از شهروندانی که در خارج از عربستان زندگی می کنند در فضای مجازی کار های زیادی انجام دادند که بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

وی افزود: آن هایی هم که در داخل عربستان به سر می برند و همچنین افراد آزاده ای که مخالف حکومت های دیکتاتوری مثل عربستان هستند، سخت تحت کنترل هستند و جرأت نمی کنند اقدامی در این راستا انجام دهند.

,

 

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جبهه مقاومت نیز در این قضیه فعال بودند و در جهان عرب و جهان اسلام به زبان های مختلف دنیا این قضیه بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

حسینی اشاره کرد: رژیم سعودی  هیچ راه توجیهی نداشت و در اوایل سعی کردند به نوعی این قضیه را فرافکنی کنند و خودشان را مبرا کنند و آدرس غلط بدهند.

,

 

,

وی به آیه "وَ لَایحیقُ الْمَکْرُ السَّیئّ‌ُ إِلَّا بِأَهْلِهِ" اشاره کرد و گفت: فریب و مکر دامنگیر خود فرد فریبکار می شود و ما این مسئله را کاملاً در این ماجرا شاهد بودیم.

,

 

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی در رسوایی سیاست های عربستان نقش بسیار مهمی داشت و توانست بعنوان یک مسئله اولویت دار مطرح شود و امکان کتمان وجود نداشت.

,

 

,

حسینی در پایان گفت: البته سعودی ها در این مدت حاشیه سازی هایی هم کردند و حتی موضوعات دیگری را نسبت به ایران مطرح کردند و خواستند یک مباحثی را مثل قضایای دانمارک و یا حتی گروگانگیری که در ایران شد مطرح کردند، یعنی سعی کردند که حادثه آفرینی کنند تا شاید این قضیه به فراموشی سپرده شود، اما موفق نشدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه