اخبار داغ

چشم امید استان بوشهر به نخل ها/ نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای معرفی مشتریان محصول خرما است

چشم امید استان بوشهر به نخل ها/ نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای معرفی مشتریان محصول خرما است
نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در میان امیدها و انتظارات نخلداران و مردم در بوشهر افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید خرمای ایران است و سالانه حدود ۱۷۰ هزار تن خرما معادل 14 درصد این محصول در استان بوشهر تولید می‌شود، سالانه بین 25 تا 30 هزار تن خرمای استان صادر می‌شود که مشتریان بسیاری در کشورهای مختلف دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

توجه به صادرات خرما می تواند تحولی در کشاورزی استان بوشهر ایجاد کند، ارزش افزوده بالا و سودآوری از مهمترین عوامل جذب نیروهای فعالی به این بخش است که در تولید و  ایجاد صنایع بسته بندی به اشتغال زایی و ورود ارز به کشور منجر شود.

,

استان بوشهر با داشتن بیش از شش میلیون اصله نخل و تولید بیش از 150 هزار تن به عنوان قطب تولید خرما در کشور قلمداد می‌شود و 37  واحد فرآوری در  استان بوشهر وجود دارد.

,

اقداماتی که در سال های اخیر برای افزایش استفاده از این ظرفیت خدادادی در استان بوشهر انجام شده روزنه های امید را برای استفاده از این ظرفیت بیشتر کرده است.

,

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر برنامه افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته گفت: این جشنواره و نمایشگاه خرما در 70 غرفه و در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع برپا شده که می تواند علاوه بر آشنایی مردم با این ماده غذایی مقوی سهم این محصول را در سبد خانوارها افزایش دهد.

,

خورشید گزدرازی با اشاره به حضور 6 استان خرما خیز کشور در این نمایشگاه افزود: در این جشنواره و نمایشگاه با عرضه فناوری های جدید در صنعت تولید و بسته بندی، روش های نوین برای فرآوری این محصول آموزش داده می شود.

,

گزدرازی ادامه داد: خرما مهمترین محصول کشاورزی استان بوشهر به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است و با برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی خرما تلاش می کنیم این محصول مهم را معرفی کنیم

,

, ,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه بین الملی خرما و صنایع وابسته با حضور شرکت های بسته بندی و فرآوری برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های کشور بویژه استان بوشهر در زمینه تولید، فرآوری و صادرات این محصول برپا شده است.

,

سید حسین حسینی محمدی افزود: درحاشیه این رویداد مهم، برگزاری میز ملی خرما با حضور مسئولان کشوری برای بررسی مسائل و رفع تنگناها و مشکلات پیش رو و تصمیم گیری مناسب برای رونق بخشیدن به وضعیت بازار خرما برگزار می شود که می تواند نقطه عطفی برای گسترش صادرات محصول خرمای استان بوشهر باشد.

,

وی ادامه داد: دریافت گواهی‌نامه ثبت نشان ملی جغرافیایی خرمای شهرستان دشتستان و تنگستان استان بوشهر از جمله موفقیت های مهم درحوزه خرما است.

,

محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران در آیین افتتاح نخسین نمایشگاه و جشنواره خرما در بوشهر افزود: در صورت استفاده نکردن از دیدگاه های فعالان حوزه خرما دولت و فعالان این عرصه هر دو متضرر می شوند.

,

وی بیان کرد: برای محصول خرما باید در دنیا بازاریابی شود و برپایی نمایشگاه ها به عنوان ویترین تجارت داخلی و خارجی اهمیت بسزایی در رونق صادرات این محصول دارد و اکنون تونس با وجود اینکه هشتمین کشور دنیا در تولید خرما است توانسته در بحث فرآوری این محصول حرف نخست را در دنیا بزند.

,

رشید فرخی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه فرصت ارزشمندی است تا از مشتریان محصول خرما نیازسنجی های لازم برای اقلام مورد نیاز آن در حوزه این محصول صورت گیرد و یکی از لازمه های موفقیت صادرات خرما حضور مستمر در بازارهای هدف است و چنانچه به دلایلی تنها یکسال نیاز بازارهای مقصد فراهم نشود سایر کشورها از ایران جلو می زنند.

,

استاندار بوشهر هم در این رابطه می گوید: با فرض کنار گذاشتن پارس جنوبی از این استان بعد از ظرفیت آبزی پروری حوزه خرما دومین ظرفیت ارزشمند استان بوشهر محسوب می شود و محصول خرما باید با بسته بندی با کیفیت، جذاب و بازار پسند به معرض فروش گذاشته شود.

,

وی اظهار داشت: استان بوشهر با ظرفیت تولید 150هزار تن خرما از 6 میلیون اصله نخل در سال قطب بزرگ تولید این محصول در کشور است.
گراوند افزود: برای بازاریابی خرما در بازارهای داخلی نیز جا برای کار زیاد است که در صورت شناسایی این ظرفیت می توان بخش عمده ای از مشکلات فروش این محصول را برطرف کند.

,
,

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه و جشنواره خرما و صنایع وابسته در بوشهر می تواند آغازی برای ارتقا صنعت خرمای کشور با بهره گیری از شیوه های نوین و پیشرفته دنیا باشد و  تولید پایدار منوط به بهره گیری از شیوه های نوین است که این مهم در استان بوشهر با اجرای طرح نخلستان بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

,

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ساختار اداری به عنوان مانعی بزرگ برای حل بخش عمده ای از مشکلات باید مورد بازنگری قرار گیرد.

,

نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته از 22 تا 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر دایر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه