اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

بار اقتصاد‌سیاسی و ناکارآمدی وزرا بر دوش جامعه سنگینی می کند/ تیغ عدم پرورش مدیران کارآمد در گذشته بر گلوی کابینه دولت

بار اقتصاد‌سیاسی و ناکارآمدی وزرا بر دوش جامعه سنگینی می کند/ تیغ عدم پرورش مدیران کارآمد در گذشته بر گلوی کابینه دولت
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: نباید برای به دست آوردن دل شخصی ناکارآمد، وی را در وزارت خانه دیگر به کارگیری کرد لذا باید بین سیاست های اقتصادی و اقتصاد سیاسی تفاوت قائل شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره انتخاب وزرای کار، صمت و اقتصاد به خبرنگار تیتریک، گفت: با جابجایی افراد در یک وزارتخانه نمی توان به تحولات و اجرای صحیح سیاست های کلان دولت در این دستگاه امیدوار بود.  
 
محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه تغییر سیاست های هیات دولت با با جابجایی یک وزیر دور از ذهن به نظر می رسد، افزود: تا زمانی که اقتصاد نشات گرفته از سیاست باشد و سیاست های کلان اقتصادی تعیین کننده برای جابجایی وزرا نباشد نباید انتظار معجزه داشت.  
 
وی اظهار داشت: در نظام بین الملل بعد از تعیین سیاست های کلان و اجرای آنها، تعویض نفرات برای چابک سازی و استفاده از خلاقیت افراد خواهد بود اما در کشور ما وزیر منتخب کل سیاست های وزارتخانه را با نگاه خود تغییر می دهد.  
 
اکبری تصریح کرد: سیاست مذکور برای انتخاب وزرا هیچگاه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید زیرا اگر در وزارتخانه های کار، صمت و اقتصاد سیاست های کلی را اجرا می کنیم وزیر جدید باید پیرو همان سیاست باشد نه اینکه سیاست های گذشته را غلط بداند و هزینه گزافی را بر اقتصاد جامعه تحمیل کند.  
 
وی گفت: اگر وزیری نتوانست کارکرد مطلوب داشته و استیضاح شود، رای اعتماد نمایندگان مجلس برای حضور وی در وزارتخانه مهم دیگری جای سوال و تعجب دارد لذا این مسئله نشان می دهد بستری برای پرورش مدیران در گذشته نداشته ایم تا امروز نگران انتخاب وزرا نباشیم.  
 
اکبری با اشاره به اینکه نباید برای به دست آوردن دل شخصی، وی را در وزارت خانه دیگر به کارگیری کرد، افزود: باید بین سیاست های اقتصادی و اقتصاد سیاسی تفاوت قائل شویم و تا زمانی که هدف گذاری و انتخاب بر اساس سیاست های اقتصادی باشد جامعه ای موفق و در صورت توجه به اقتصاد سیاسی کارکردهای ناکارامد را شاهد خواهیم بود.  
 
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه اظهار داشت: با عدم دقت در انتخاب وزرا و ناکارآمدی آنها، مردم از وزارت خانه ها ناراضی بوده و در برنامه های دولت و کشور خلل ایجاد خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه