اخبار داغ

یکسال بعد از زلزله؛

تولیدکنندگان زلزله‌زده همچنان در گیر و دار امهال وام‌ها

تولیدکنندگان زلزله‌زده همچنان در گیر و دار امهال وام‌ها
پس از گذشت یکسال از زلزله موضوع امهال وام‌ها در بخش صنعت به مهمترین دغدغه برای فعالان این حوزه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، یکسال از وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه شهرستان سرپل ذهاب گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

بسیاری از زیرساخت های اقتصادی شهرستان در اثر زلزله صددرصد تخریب شد و بسیاری از نان آوران خانوارها بیکار و دست خالی امورات خانواده را می‌چرخانند.

,

بعد از یکسال از وقوع زلزله پای درد دل صنعتگران و کارگران واحدهای صنعتی شهرستان سرپل ذهاب نشستیم که پس از گذشت یکسال از زلزله چه خشتی رو خشت گذاشته‌اند!
 

,
,

, ,

جاسمی صاحبان یکی از واحدهای صنعتی شهرستان به خبرنگار ما می گوید که در اثر زلزله واحد صنعتی‌اش ویران و ضررهای مالی بسیاری متحمل شده است و تعدادی از کارگرانش هم کار خود را از دست دادند و این موضوع برای وی دردناک است.

,

وی افزود: پس از گذشت یکسال از زلزله موضوع امهال وام ها در بخش صنعت به مهمترین دغدغه برای فعالان این حوزه تبدیل شده است و لذا کماکان مشکلات اقتصادی و سرمایه ریشه محکمی درشهرک صنعتی سرپل ذهاب دارد.

,

درویش پناه فعال تولیدی این شهرستان نیز به خبرنگار ما گفت: مسئولین تلاش نتیجه بخشی برای ساماندهی وضعیت موجود آسیب دیده شهرک صنعتی سرپل ذهاب ندارند و این موضوع در حالی است که به اشتغال جوانان منطقه صدمه جدی وارد شده است.

,

, ,

به منظور اهمیت این موضوع به سراغ رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان سرپل ذهاب رفته ایم تا از آخرین وضعیت تلاش های صورت گرفته مطلع شویم و مشکلات مردم را به سمع و نظر مسئولین امر برسانیم.

,

منصور کاکایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در اثر زلزله آبان ماه سال گذشته تعداد 63 واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان تخریب شد که دولت مبلغ 6000 میلیون ریال برای اختصاص داده که از این میزان تاکنون 1200 میلیون ریال به صاحبان واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

,

, ,

وی به میزان پرداخت تسهیلات و بلاعوض برای بازسازی واحدهای اسیب دیده در بخش شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: تاکنون این تسهیلات  16 واحد دریافت کرده‌اند.

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به آثار زلزله بر اشتغال شهرستان اشاره کرد و گفت: اشتغال در بخش صنعت به میزان ۷۰۰ نفر کاهش داشته، اما با راه اندازی مجدد واحدها بیش از 50 درصد جذب شده‌اند.

,

, ,

کاکایی ادامه داد: برای رفع مشکلات پیش روی حوزه صنعت شهرستان استفاده از تسهیلات بخش زلزله و روستایی برای متقاضیان، امهال وام های قبل از زلزله، بخشش های مالیاتی و تامین اجتماعی صورت گرفته است.

,

وی در پایان گفت: شهرستان تمامی اطلاعات واحدها را جمع بندی، تایید و به کمیته امهال استانداری ارسال نموده است و نسبت به تایید از استان اقدام و به هیئت دولت ارسال گردیده شده است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه