اخبار داغ

ذوالنور:

اظهارات ظریف بازی در زمین دشمن است / در آستانه ایجاد کانال مالی با اروپا این گونه صحبت‌ها شائبه انگیز و مصیبت ساز است

اظهارات ظریف بازی در زمین دشمن است / در آستانه ایجاد کانال مالی با اروپا این گونه صحبت‌ها شائبه انگیز و مصیبت ساز است
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اظهارات ظریف بازی در زمین دشمن است، گفت: در آستانه ایجاد کانال مالی با اروپا این‌گونه صحبت‌ها شائبه انگیز و مصیبت ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به صحبت‌های اخیر مبنی بر وجود پول‌شویی‌های کلان در کشور، اظهار داشت: این‌که جسته‌وگریخته اتفاقاتی در کشور رخ دهد و تخلفاتی صورت بگیرد این ممکن است در هر کشوری رخ بدهد به‌عنوان‌مثال در آمریکا یا کشورهای اروپایی هم امکان دارد چنین اتفاقاتی رخ بدهد که طبیعی است.
وی ادامه داد: اما این‌که آقای ظریف وزیر امور خارجه وقتی می‌گوید پولشویی کلانی در کشور انجام می‌گیرد علی‌القاعده باید از این موضوع اطلاع داشته باشد.
ذوالنور افزود: حالا اگر اتفاق افتاده وی که در دولت و کابینه حضور دارد و با رئیس‌جمهور ارتباط خوبی دارد علاوه بر این سیستم بانکی هم که در اختیار خودشان است چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این‌که این موضوع را طوری مطرح کند که نسبت به همه بدبینی ایجاد بکند این جای تعجب دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: نکته دیگر این‌که آقای ظریف اقدامات این‌چنینی را در سابقه خوددارند، زمانی که اوج مذاکرات هسته‌ای بود آقای ظریف اعلام کردند که آمریکا می‌تواند با دو موشک تمام سیستم‌های دفاعی ما را مختل و نابود کند، اگر چنین چیزی امکان دارد چرا این کار را نمی‌کند بااینکه همیشه می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است.
وی ادامه داد: دشمن چه آقای ظریف بخواهد چه نخواهد، چه ایشان قصد خیر داشته باشد، چه نداشته باشد استفاده خودش را از این اظهارات می‌کند.
ذوالنور بیان داشت: آن چیزی که دشمن از این اظهارات ظریف پیغام می‌گیرد این است که ما ضعیف و ناتوان هستیم و شما قوی هستید بنابراین بر روی میز مذاکره به ما امتیاز ندهید و تا می‌توانید امتیاز بگیرید که دقیقاً همین اتفاق افتاد و آمریکا هیچ تضمینی در برجام نداد و الان ترامپ برجام را به هم زد.
وی بابیان این‌که ظریف در آن برهه حساس چنین کاری کرد، تصریح کرد: هم‌اکنون که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد کانال مالی با اروپا است باز آقای ظریف این مطلب را بیان می‌کند که این بار اروپایی‌ها نسبت به امنیت سرمایه در داخل کشور دچار مشکل بشوند و در این میان آن چیزی که می‌خواهد اتفاق بیفتد، نیفتد یا با هزینه بالا برای کشور اتفاق بیفتد.
ذوالنور افزود: اینجا است که انسان دچار تردید می‌شود که آیا می‌توانیم حمل بر حسن نیت بکنیم یا این‌که باید به این اظهارات سوءظن داشته باشیم.
وی ادامه داد: وقتی ظریف می‌گوید کسانی که 30 هزار میلیارد پول‌شویی می‌کنند و ده‌ها هزار میلیارد هم‌خرج می‌کنند که جلوی FATF گرفته بشود این‌ها چه کسانی هستند.
نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: گیرندگان این رقم‌ها چه کسانی هستند طبیعتاً یا باید نمایندگان مجلس یا اعضای شورای نگهبان یا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که با دریافت پول می‌خواهند جلوی تصویب FATF را بگیرند.
وی بیان داشت: لذا این‌ها جای بررسی جدی دارد که چرا چنین فضایی را شخصی مانند آقای ظریف باید ایجاد بکند چون اگر بگوییم ایشان خبط کرده و متوجه نیست که این را نمی‌توانیم برای بالاترین مقام دیپلماسی کشور متصور باشیم بنابراین اذهان عمومی به دنبال برداشت‌های دیگر می‌رود و این واقعاً مصیبت ساز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه