اخبار داغ

برگزاری همایش علمی و فناوری نخبگان جوان ایرانی در ارمنستان

برگزاری همایش علمی و فناوری نخبگان جوان ایرانی در ارمنستان
اولین همایش علمی و فناوری نخبگان و مبتکران جوان ایران در سفارت کشورمان در ارمنستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ سدید به نقل از سفارت ایران در ارمنستان، پیرو سفر جمعی از نخبگان و مبتکران جوان ایرانی (استارت آپ‌ها) به ارمنستان جهت شرکت در همایش «هفته اورآسیا»، به همت سفارت کشورمان در ایروان و وزارت علوم و آموزش ارمنستان اولین همایش علمی و فناوری نخبگان و مبتکران جوان ایران با شرکت تعدادی از نخبگان و مخترعان ارمنی، اساتید دانشگاه، روسای مراکز علمی و تحقیقاتی، مدیران استارتاپ های ارمنی و... در سالن امام خمینی (ره) سفارت کشورمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در ابتدای این مراسم دکتر وعید دبیر علمی این همایش هدف از برگزاری این مراسم را معرفی فعالیت های نوابغ جوان ایرانی در عرصه فناوری های نوین و دستاوردهای دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در موسسه حامی نوابغ ایران بیش از چهار هزار نفر از جوانان مبتکر و مخترع ایران عضو هستند که حداقل در یک رشته علمی، فنی، پزشکی و... صاحب ابداع یا اختراعی می باشند.
,
 
,
همچنین مهندس عسگری سرپرست هیات اعزامی، موسسه حامی نوابغ ایران را یکی از بزرگترین مراکز علمی خصوصی در حوزه فناوری های نوین و علوم دانش بنیان معرفی کرد که بیش از ۱۲ هزار نفر در آن عضویت دارند که ۴ هزار نفر از آنان صاحب اختراع هستند.
,
 
,
به گفته وی این مرکز دارای دفاتری در شهرهای پاریس و دوحه بوده و با دیگر مراکز علمی بین المللی ارتباطات گسترده ای دارد.
,
 
,
در ادامه همایش ۲۳ نفر از استارت آپ های جوان ایرانی نسبت به معرفی اختراعات خود در زمینه های مختلف به نخبگان ارمنی پرداخته و مزایای محصولات تولیدی خود را از نظر کیفیت و قیمت  نسبت به موارد مشابه خارجی برشمرد.
,
 
,
بخش زیادی از زمان این همایش به معرفی این اختراعات که در زمینه های اپلیکیشن های موبایل (شامل اپلیکیش های کسب و کار، داروخانه آنلاین، اختلال در اینترنت ماهواره، تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی، بازاریابی اینترنتی)نوشیدنی های گیاهی، ماشین های پرنده، پمادهای سوختگی، صفحات جذب ریزگردها، مکانیسم تشخیص نفوذ پهبادها و ... بود که مخترعین به معرفی مزایای آنان پرداختند.
,
 
,
در پایان این مراسم سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز شاهد پیشرفت های گسترده ای در حوزه فناوری های نوین، علوم دانش بنیان، نانو و ... هستیم، افزود: نخبگان جوان ایرانی مایه خیر و برکت برای انقلاب و ایران اسلامی هستند و علیرغم تحریم ها و زورگویی های ظالمانه آمریکا دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف ابداعات و ابتکارات زیادی را به معرض دین جهانیان گذاشته اند.
,
 
,
وی لغو روادید بین ایران و ارمنستان را یکی از گام های بزرگ طی سالهای اخیر دانست که زمینه مناسب برای فعالیت های ایرانیان در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی، صادرات و واردات در  این کشور و حوزه اورآسیا را فراهم کرده و باعث آشنایی بیشتر مردم این منطقه با فرهنگ و تمدن ایرانی و بالعکس شد.
,
 
,
سجادی رمز موفقیت مبتکران و مخترعان ایرانی را معرفی مناسب و منطقی هر محصول و کالای تولیدی دانست و از نخبگان جوان ایرانی خواست نسبت به دسته بندی اطلاعات، سرعت انتقال، ارزیابی مخاطبین، استفاده از وسایل کمک آموزشی، تهیه بروشور و ... اقدام کنند تا ضمن اینکه به معرفی محصول تولید خود می پردازند از بروز هر گونه سوء استفاده احتمالی توسط دیگران جلوگیری بعمل آورند.
,
 
,
همچنین هوانس هوانسیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز در پایان این همایش با اشاره به اینکه روابط بین ایران و ارمنستان روابط دوستانه و برادرانه ای می باشد که در عرصه های مختلف رو به گسترش می باشد، افزود: در سالهای اخیر توجه زیادی به حوزه فناوری های نوین و علوم دانش بنیان در ارمنستان صورت گرفته است که افتتاح برخی مراکز و آزمایشگاهها در این زمینه گواه این مدعا می باشد.
,
 
,
وی از نخبگان جوان ایرانی خواست نسبت به بازدید از این مراکز اقدام کرده و نسبت به همکاری و تبادل تجربه و اطلاعات با نخبگان جوان ارمنی بپردازند.
,
 
,
در پایان این همایش لوح تقدیر به مخترعین جوان ایرانی از طرف سفیر  کشورمان و معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان  اهدا شد.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه