اخبار داغ

در آستانه فرارسیدن فصل سرما؛

کمبود نفت سفید تراژدی تکراری شهروندان جنوب شرق کشور در زمستان/ یک میلیون و۲۰۰ قیمت فروش هر بشکه نفت!

کمبود نفت سفید تراژدی تکراری شهروندان جنوب شرق کشور در زمستان/ یک میلیون و۲۰۰ قیمت فروش هر بشکه نفت!
کمبود نفت سفید درحالی تراژدی تکراری شهروندان سیستان و بلوچستان در زمستان به شمار می رود که در غفلت نظارت مسئولان بالادستی، برخی از فروشندگان اقدام به توزیع نفت در منازل مسکونی خود کرده و مردم را از درب شعبه به محل سکونت خود همچون توپ فوتبال پاسکاری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آبان ماه رو به پایان می رود و سرما چندی است بساط خود را در بسیاری از نقاط کشور حتی مناطق گرم و خشک جنوبی پهن کرده، و استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان هنوز از نعمت لوله‌کشی گاز طبیعی محروم بوده و نفت سفید و گاز مایع نیز به راحتی و به میزان کافی در اختیار شهروندان این استان‌ها قرار نمی‌گیرد.
در این میان از آنجایی که سوخت (گاز و نفت) یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم در این روزهای سرد است، در اقصی نقاط این استان پهناور از یک سو مردم با  کمبود نفت به دلیل عدم توزیع مناسب مواجه هستند و از سوی دیگر به علت عدم دسترسی به گاز شهری باید ساعت ها معطلی را در صف های گاز به جان خریده و در آخر هر سیلندر گاز 11 کیلویی را با قیمت 18 تا 20 هزار تومان خریداری کنند.
گویا محرومیت از گاز طبیعی هنوز اجازه نداده است که دوده "والورهای گردسوز" و چراغ‌های "علاءالدین" از خاطر مردم این استان زدوده شود و خواهش و تمنا برای دستیابی به مراکز توزیع نفت و از طرفی دغدغه برای روشن ماندن چراغ های فتیله‌ای سال ها است که در فصل سرما فکر و ذهن مردم را به خود گرم کرده است.
عدم توزیع مناسب نفت در شهرهای سیستان وبلوچستان به ویژه زاهدان، زابل، سراوان باعث شده تا مردم سرگردان در بین شعبه های توزیع پخش فرآورده های نفتی باشند و این در حالی است که برخی از مسئولان شعبات در غفلت نظارت مسئولان بالادستی خود اقدام به توزیع نفت شعبه در منازل مسکونی کرده و مردم را از درب شعبه به محل سکونت خود همچون توپ فوتبال پاسکاری می کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
, ،,
,

 
, ,
,
دردسر شهروندان و مشقت آنان برای دستیابی به چند لیتر نفت در حالی است که برخی شعبات هم از توزیع نفت درب منازل خودداری کرده و شهروندان را اجبار به مراجعه به درب شعبه مدنظر می کنند و این درحالی است که توزیع نفت در شعبه ممنوع می باشد.
علی ای حال در روزهای اخیر در پی تماس های مکرری که برخی شهروندان سیستانی و بلوچستانی با این پایگاه خبری داشتند از توزیع نامناسب نفت در برخی محله ها ابراز گلایه کردند و گفتند: فروشندگی های نفت اقدام به توزیع نفت درب منازل نمی کنند.
به گفته این شهروندان مسئولین باید نظارت بیشتری بر کار فروشندگی های نفت در مناطق مختلف داشته باشند تا مردم در این فصل از سال که سرما زیاد است با کمبود نفت به علت عدم توزیع به موقع و مناسب مواجه نباشند.
در این میان تبعیض بین مردم از سوی برخی از فروشندگان یکی از معضلات اصلی بود که بیان عده ای کردند ساعت ها باید در صف برای دریافت چند گالن نفت معطل می شوند اما برخی از فروشندگان، خویشاوندان خود را در الویت قرار می دهند و برخورد نا مناسبی با مراجعه کنندگان دارند.
میر یکی از شهروندان زاهدانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون اظهار کرد: مردم در این شهرستان در حالی سردترین شب ها را تجربه می کنند که خبری از نظارت‌های مسئولان بر عملکرد فروشندگی های نفتی نیست‌، چرا که مسئولان در برخورد با متخلفان ناتوان هستند و مردم زجرکشیده و نیازمند باید شرایط دشواری را متحمل شوند‌.
 
,
,
,
,
, عصرهامون ,
,

 
, ,
,
بر پایه گزارش خبرنگار ما در حال حاضر هر کوپن از سوی برخی فروشندگان به قیمت 650 تا 700 هزار تومان خریداری و در بازار آزاد (گاراج قدیم)هر بشکه تا یک میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد می شود.
ناگفته نماند که خرید کوپن نفت شهروندان از سوی شعبه های نفت مختص زاهدان نبوده بلکه در شهرستان های زابل، سراوان و غیره هم این روال انجام شده و سودجویان این سرمایه ملی را به آن سوی مرزها با قیمتی دوچندان برابر به فروش می رسانند.
در ادامه اما ریگی شهروند ساکن در سراوان نیز در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن گلایه از توزیع نامناسب نفت توسط شعبات در این شهرستان گفت: برخی از شعبات نفت سراوان 20 لیتر نفت از سهمیه شهروندان کم کرده و هربار بهانه خود را کمبود نفت و خرابی دستگاه عنوان می کنند. این در حالی است که مردم سرما را به جان خریده و برخی از این فروشندگان اقدام به خرید کوپن شهروندان و فروش آن به قیمت 700 هزار تا یک میلیون تومان می کنند.
 
,
,
, .,
,

 
, ,
,

برخی از شهروندان سیستانی نیز از روند توزیع نامناسب سوخت توسط شعبه های پخش فرآورده های نفتی گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.
در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون جهت پیگیری این مشکل با برخی از مسئولان شرکت نفت داشت، آنها پاسخگوی تماس خود نبودند که پیگیری این موضوع همچنان در دست بررسی قرار دارد.

,
, عصرهامون ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه