اخبار داغ

دیدار وزیر دفاع قطر با همتای آمریکایی

دیدار وزیر دفاع قطر با همتای آمریکایی
وزیر دفاع قطر که به واشنگتن سفر کرده است با همتای آمریکایی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در مقر پنتاگون با «جیمز متیس» همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این دیدار پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک و روابط دوجانبه بین دو کشور و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط بررسی شد.
,
 
,
بررسی آخرین وضعیت منطقه از جمله بحران به وجود آمده در روابط قطر با چهار کشور عربی و بحران یمن و افغانستان از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود.
,
 
,
به نوشته روزنامه قطری «العربی‌الجدید»، «مشعل بن حمد آل ثانی» سفیر قطر در آمریکا و سرهنگ «محمد حسن المناعی» مسئول دفتر وابسته نظامی قطر در واشنگتن نیز حضور داشتند.
,
 
,
متیس در این دیدار بر شراکت امنیتی و استراتژیک بین قطر و آمریکا و نیز التزام واشنگتن برای استمرار همکاری امنیتی با دوحه تأکید کرد.
,
 
,
وی افزود که قطر دوست قدیمی و شریک نظامی برای تحقق صلح و ثبات در غرب آسیا و حامی انجام مأموریت‌های ناتو در افغانستان است.
,
 
,
وزیر دفاع آمریکا همچنین از ایفای نقش قطر در حمایت از صلح و ثبات و آشتی در افغانستان و نیز میزبانی نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی العدید، قدردانی کرد.
,
 
,
متیس تصریح کرد که این پایگاه مرکز عملیات مشترک با ۱۵ کشور برای تقویت امنیت منطقه‌ای و مبارزه با افراطی‌گری است.
,
 
,
این پایگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است که بیش از ۱۰ هزار نیروی هوایی آمریکا به اضافه نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در آن استقرار دارند.
,
 
,
العطیه نیز گفت که قطر علاقمند به تقویت روابط تاریخی با آمریکا به عنوان یک شریک در مبارزه با تروریسم است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه