اخبار داغ

مدرس دانشگاه‌های اردبیل مطرح کرد؛

سهم ناچیز گردشگری در اقتصاد استان اردبیل

سهم ناچیز گردشگری در اقتصاد استان اردبیل
مدرس دانشگاه‌های اردبیل گفت: کشور ما علیرغم داشتن جاذبه‌های فراوان گردشگری و منابع طبیعی، هنوز نقش بسیار ناچیزی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند به طوری‌که استان اردبیل نیز از این امر مستثنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،کامبیز نیکنام، پیش از ظهر امروز در نشست دانشجویی «گردشگری و جهانی شدن» در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با بیان اینکه فرآیند جهانی شدن معمولاً چهار حوزه فنی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: جهانی شدن، فرآیندی اجتناب‌ناپذیر و ناگزیر، آشکارترین روند در همگرائی کشورها و به منزله بین‌المللی شدن و از بین بردن مرزهای جغرافیائی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات میان فرهنگی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف بر صنعت توریسم تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در ایران علی‌رغم داشتن جاذبه‌های فراوان نقش بسیار ناچیزی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند در حالی که شناخت فرهنگ‌های مختلف می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه این صنعت داشته باشد.

,

نیکنام ادامه داد: صنعت گردشگری که در بسیاری از کشورهای جهان سوم به پدیده ارزشمند برای رونق دادن به اقتصاد آنها تبدیل شده و در بسیاری از کشورها با استفاده بهینه و پایدار از منابع ارزشمندی که در اختیار دارند، به عنوان ابزاری برای توسعه همه جانبه ملل در اختیار گرفته شده است.

,

مدرس دانشگاه‌های اردبیل با بیان اینکه جهانی شدن از طریق مرز زدایی، تسهیل در مقررات رفت و آمد و بهبود امر حمل و نقل و ارتباطات می‌تواند در افزایش گردشگران بین‌المللی و تحول این صنعت بسیار مؤثر باشد، افزود: تعداد گردشگر بین‌المللی دریافت شده در یک کشور علاوه بر آنکه تحت تاثیر تحولات فناورانه جهانی و ویژگی‌های کیفی جامعه مبدا قرار دارد، از خصوصیات جامعه میزبان نیز تاثیر مضاعفی می‌پذیرد.

,

نیکنام نقش ارتباطات جهانی در توسعه گردشگری را بسیار چشمگیر دانست و با اشاره به اینکه صنعت گردشگری و شبکه‌های الکترونیکی، رابطه متقابل و تنگاتنگی با هم دارند، تصریح کرد: گردشگری و اقتصاد توریسم امروز به یکی از اصلی‌ترین ارکان اقتصاد تجاری جهان تبدیل شده است به نحوی که بسیاری از توسعه‌سازان از این صنعت به عنوان توسعه پایدار یاد می‌کنند.

,

وی ادامه داد: از نظر آگاهان اقتصادی، گردشگری تنها بخشی از مجموعه عظیم اقتصاد است که در دنیای کنونی با وجود فرآیند جهانی شدن و کمرنگ شدن مرزهای جغرافیایی، از یک سو تا حد مطلوبی موجب آشنایی فرهنگ‌ها، نژادها، سرزمین‌ها، اقوام، گویش‌ها و غیره را با یکدیگر فراهم می‌سازد و از سوی دیگر نیز می‌تواند یکی از بهترین منابع کسب درآمد برای کشورهای مختلف باشد.

,

مدرس دانشگاه‌های اردبیل تاکید کرد: کشور ما علیرغم داشتن جاذبه‌های فراوان گردشگری و منابع طبیعی، هنوز نقش بسیار ناچیزی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند به طوری‌که استان اردبیل نیز از این امر مستثنی نیست.

,

انتهای پیام/م

,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه