اخبار داغ

توسعه بیمارستان اول یا تاسیس بیمارستان دوم روی میز وزارت بهداشت/ مردم قاین امکانات درمانی می‌خواهند

توسعه بیمارستان اول یا تاسیس بیمارستان دوم روی میز وزارت بهداشت/ مردم قاین امکانات درمانی می‌خواهند
توسعه بیمارستان اول و یا توسعه بیمارستان دوم قاین در حال کارشناسی روی میز مسئولان وزارت بهدشات است که امیدواریم نتیجه آن رفع مشکلات درمانی مردم این شهرستان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بحث ساخت بیمارستان دوم قاین و ارتقاء خدمات بهداشت و درمانی این شهرستان چند سالی است که مطرح شده است و اکنون قرار است اتفاقات خوبی در بحث ارتقاء خدمات بهداشتی قاین صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

با پیگیری‌های نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکنون اعتبارات خوبی برای این پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان قاین در نظر گرفته شده است؛ هم چنین وزیر بهداشت در 15 شهریور ماه سال جاری در مراسم افتتاح مرکز غربالگری بیمارستان قاین از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان دوم قاین در آذر ماه سال جاری خبرداد.

,

 

,

در حال حاضر وزارت بهداشت در حال کارشناسی بر سر ارتقاء بیمارستان اول قاین و یا ایجاد بیمارستان دوم برای قاین است اما آنچه مهم به نظر می‌رسد رفع مشکلات بهداشتی ودرمانی مردم این شهرستان است.

,

 

,

یکی از شهروندان قاین در گفتگو با خبرنگار خاورستان،  گفت: متاسفانه بیمارستان قاین یک بیمارستان عمومی است و مردم برای پزشکان متخصص باید به بیرجند و گناباد مراجعه کنند.

, خاورستان،,

 

,

وی افزود: نبود امکانات بهداشتی، دکتر سونوگراف و کمبود تخت های بیمارستان از دیگر مشکلات مردم است که باید به آن توجه شود.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین در گفت وگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: برای توسعه بهداشت و درمان قاین دو نظر مبنی بر توسعه بیمارستان اول و یا تاسیس بیمارستان دوم وجود دارد که نظرنهایی طی یک کار کارشناسی وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

, خاورستان،,

 

,

وی افزود: بیمارستان اول و دوم قاین هر کدام محاسن و معایبی دارد که قطعا آنچه به نفع مردم است با تصمیم متخصصان این رشته مشخص می‌شود و برآیند این تصمیمات طوری خواهدشد که به نفع مردم باشد.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین راجع به این‌که شهرداری زمین بیمارستان دوم قاین را واگذار نمی‌کند، گفت: طی نامه‌ای، شورای شهر به بهداشت و درمان قاین اعلام کرده است؛ هیچ مشکلی در زمینه واگذاری زمین نیست.

,

 

,

حمیدی بیان‌کرد: در حال حاضر مهم این است یک نظرکارشناسی با توجه به شرایط دولت، وزارتخانه و شهرستان قاین برای بهره‌مندی همه از امکانات بهداشتی در همه مناطق در دسترس قرار بگیرد.

,

 

,

وی افزود: نظر وزارت بهداشت این است که خدمات بهداشتی در یک جا متمرکز شود و مردم این شهرستان از خدمات و امکانات بهتری بهره‌مند شوند.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین با بیان این‌که الان مشکل زمین برای تاسیس بیمارستان دوم قاین نداریم، گفت: باید کارشناسان و وزارت بهداشت کار کارشناسی برآیند کار تخصصی شود که مشکلات درمانی مردم را مرتفع کند.

,

 

,

حمیدی گفت: ظرف یک ماه آینده نتیجه کار کارشناسی مشخص خواهد شد.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر این‌که هر کدام از این دو بیمارستان راه اندازی شود اعتبارات برای آن هزینه می‌شود، خاطرنشان‌کرد: با هر کدام از این دو تصمیم شاهد افزوده شدن تخت‌های بیمارستانی به مجموعه بخش درمان این شهرستان هستیم.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین یادآورشد: در خواست 320 تخت به جای 96 تخت را در بیمارستان فعلی قاین داده ایم که موافقت معاونت برنامه‌ریزی وزارت خانه را در این زمینه گرفته ایم.

,

 

,

حمیدی ادامه داد: با افزایش تخت‌های بیمارستانی در چینش نیروها نیز افزایش خواهیم داشت چراکه براساس افزایش تخت نیازمند نیروی بیشتر و خدمت رسانی بهتر است.

,

 

,

وی بیان‌کرد: داشتن یک بیمارستان 250 تختخوابی مزیت‌های بیشتری را نسبت به بیمارستان 96 تختخوابی از نظر آموزشی، نیروهای تخصص و فوق تخصص ایجاد می‌کند.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و در مان قاین ضمن بیان این‌که ساختمان زمانی ارزش دارد که دکتر متخصص و امکانات بهداشتی برای مردم داشته باشد، افزود: اگر ساختمانی داشته باشیم و نیروی انسانی نباشد بعد از مدتی ساختمان فرسوده شده و نمی‌توان از ان در جهت رفع نیازهای درمانی بهره گرفت.

,

 

,

وی اضافه‌کرد: به جای داشتن چند فضای کوچک یک فضای خدمات بیمارستان 250 تختخوابی می‌تواند نیازهای درمانی این شهرستان را مرتفع کند.

,

 

,

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: مجوز برای بیمارستان دوم قاین اخذ شده است.

, خاورستان،,

 

,

وی افزود: آنچه اکنون در وزارت بهداشت مطرح شده این است که مکان بیمارستان مجزا نباشد و این گفته با دلایل قابل توجهی از سوی وزارت بهداشت بیان شده است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مناقشه ای بین مسئولان در زمینه بیمارستان وجود ندارد، گفت: آنچه که اکنون توسط تیم تخصصی در حال پیگیری است موضوع جانمایی بیمارستان است که در کنار بیمارستان قبلی ساخته شود.

,

 

,

فلاحتی ادامه داد: در صورت ساخت بیمارستان در کنار بیمارستان قبلی بحث تخصصی شدن که به نفع مردم است وجود دارد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اگر تعللی در بحث بودجه وجود داشته به دلیل مشخص شدن جانمایی است وگرنه مشکلی در بحث و بودجه وجود ندارد و با اعلام نتیجه تیم تخصصی روند ساخت بیمارستان با سرعت پیگیری می‌شود.

,

 

,

طبق این گزارش، امیدواریم آنچه برای مردم قاین در نظر گرفته شود که بتواند مشکلات مردم را در بحث بهداشت و درمان مرتفع کند و مردم این شهرستان بتوانند از نیروی متخصص و فوق تخصص که نیاز مردم آنها در بحث درمان است بهره مند شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه