اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج:

منع خروج کالاهای ایرانی به اقلیم کردستان عراق شایعه است / تولید داخل استان را در اولویت خرید قرار دهیم

منع خروج کالاهای ایرانی به اقلیم کردستان عراق شایعه است / تولید داخل استان را در اولویت خرید قرار دهیم
رئیس اتاق بازرگنی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: منع کالاهای ایرانی به اقلیم کردستان عراق به خاطر تحریم ها شایعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگنی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: رسانه ها بازوان توانمندی هستند که می توانند در تصمیم گیری ها به مدیران کمک کنند و ما به خود می بالیم که در عرصه ی بخش خصوصی نیزز به یاری ما بیایند تا بتوانیم از تصمیم گیری های آنها نیز استفاده کنیم چرا که با استفاده از این روش بخش اقتصادی جایگاه خود را به خوبی پیدا خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


وی گفت: ارتباط بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی باعث می شود که جایگاه بخض خصوصی در شایط اقتصادی امروز بیش از گذشته محکم شود چراکه این اتاق بازرگانی به عنوان یک تریبون صدای خود را به گوش مسئولین می رساند  و لازم است که بگوییم مستقل است و وابسته به شخص یا جناح خاصی نیست.

,
,

 

,


وی افزود: تا به الان 12تشکل زیر نظر اتاق بازرگانی هستند که اتحادیه ی صادرکنندگان، اتحادیه فنی مهندسی، محصولات کشاورزی، زنان کارآفرین، ارگانیک ایران شعبه کردستان، شرکت صنعت فرش ایران شعبه کردستان، مصالح ساختمانی ، خانه معدن و فرش دستباف از جمله ی این تشکل ها هستند.

,
,

 

,


وی هچنین خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی سنندج در راستای اهداف خود 9 کمیسیون دارد که کمیسیون کشاورزی و آب، صنعت و تامین منابع مالی، تسهیل تجارت، توسعه ی صادرات، اقتصاد هنر، اقتصاد ورزش، کمیسیون معدن، آموطش ، پژوهش و فضای کسب کار از جمله ی آنهاست که زیر چتر این کمیسیون ها 9 کمیته ی دیگر نیز داریم.

,
,

 

,


به گفته ی حسینی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضا از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار اتاق سنندج است و در حوزه ی تخصصی اقتصاد، بیش از 7 هزار و 378 ساعت آموزش داشته ایم .

,
,

 

,


 وی فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از محصولات داخلی استان برای حمایت از تولید و اشتغال در استان را ضروری خواند و ادامه داد: اینکه تولید داخل استان را در اولویت خرید قرار دهیم باید از خانواده‌ها شکل بگیرد.

,
,

 

,


وی ضمن شایعه منع کالاهای ایرانی به اقلیم کردستان به خاطر تحریم ها را رد کرد و گفت: هر چند تحریم ها مرحله به مرحله انجام می شود و در حال حاضر بحث تحریم انرژی و کالاهای نفتی است اما 10 درصد موارد ما در این خصوص است و مابقی مربوط به صادرات موادغذایی به اقلیم کردستان عراق است و حتی اتاق بازرگانی سلیمانیه نیز در این خصوص بیانیه ای را صادر کرد که هیچ نوع ارتباطی با ایران در خصوص وورد و خروج کالا قطع نشده است.

,
,

 

,


همچنین در این میان یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفته بود:حجم مبادلات اقتصادی ایران و عراق سالانه ۱۲ میلیارد دلار است که قرار بر این شده در سال‌جاری به ۲۰ میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

,
,

 

,


 به‌طور حتم تحریم‌ها خللی در مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و عراق ایجاد نمی‌کند و آینده اقتصادی دو کشور روشن است.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه