اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی:

دولت باید بیشتر به فکر مردم و واقعیت ها باشد

دولت باید بیشتر به فکر مردم و واقعیت ها باشد
آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه امروز خود تصریح کرد: دولت باید بیشتر به فکر مردم و واقعیت های جامعه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم، ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت و بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا حق ندارد خود را ارباب تمام کشورها بداند و البته کشورهای مختلف هم نباید بردگی آمریکا و استکبار را بپذیرند.

وی ادامه داد: البته شاهد هستیم که برخی اخیرا متوجه این موضوع شده اند و در برابر استکبار مقاومت می کنند.

این مرجع عالیقدر همچنین افزود: اگر نسبت به دنیای امروز شناخت لازم را نداشته باشیم؛ قطعا گرفتار اشتباه و خطا می‌شویم. همچنین اگر تصور کنیم که در دنیای امروز حقوق بشر حاکم بوده و شورای امنیت و سازمان ملل در آن دخیل است؛ به بیراهه رفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، جهان اسلام و دیگر کشورها  باید دست به دست یکدیگر بدهند و جلوی سلطه گری ها بایستند؛ اضافه کرد: با وجود همه ی این قلدری ها و دیکتاتوری ‌ها؛ بحمدالله ایران اسلامی همچنان در صحنه حضور دارد و ان ‌شاء الله این حضور ادامه خواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اعراب جاهلی نیز به قراردادهایی که منعقد می‌کردند احترام می‌گذاشتند گفت: امروز برخی از کشورها هر زمان که دلشان خواست از قراردادها خارج می‌شوند؛ بر این اساس ملت و دولت باید مراقب مذاکره های آینده باشند و طرف مقابل را به خوبی بشناسند.

وی همچنین از دولت و رسانه ها خواست تا با بیان مسائلی مانند مسئله حضور زنان در ورزشگاه، مردم را سرگرم نکنند و به فکر واقعیت‌ها باشند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه