اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم:

سرمایه‌گذاری محور توسعه در قم است/عقد ۷ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد

سرمایه‌گذاری محور توسعه در قم است/عقد ۷ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر قم با اشاره به اینکه ۷ قرارداد سرمایه‌گذاری در خلال شش ماه گذشته به ارزش بیش از 160 میلیارد تومان در قم منعقد شده است، گفت:سرمایه‌گذاری محور توسعه در قم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، مجید اخوان پیش از ظهر امروز درکنفرانس خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: وظایف شورا در دو بخش نظارتی و قانون‌گذاری تقسیم می‌شود و در 40 بند وظایف و اختیارات شورا تعریف‌شده که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها وظایف نظارتی است.


وی افزود: متأسفانه هنوز مدیریت یکپارچه شهری عملیاتی نشده و از همین رونیز مجموعه فعالیت‌های شورای شهر قم در درجه نخست معطوف به فعالیت‌های شهرداری است، تصویب و فرآیندهای مختلف بودجه مهم‌ترین حوزه اختیارات کمیسیون برنامه‌وبودجه شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر قم گفت: اگر شورای شهر بودجه متناسب و قابل تحققی را برای شهرداری ب تصویب برساند می‌توان امید داشت که روند توسعه و مدیریت شهری با روال درستی دنبال شود، 400 میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به طرح‌های شورای شهر قم برای توسعه زیرساخت‌های شهری عنوان کرد: بخش قابل‌توجهی از بودجه‌های عمرانی صرف نگهداری و حفظ زیرساخت‌های موجود و بخش دیگر نیز صرف توسعه سرانه‌های اجتماعی، ترافیکی، فضای سبز و زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری می‌شود.

اخوان تصریح کرد: 1400 میلیارد تومان به‌صورت متوسط برای توسعه و تعریض پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و معابر شهر قم هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری شاه‌کلید توسعه قم است اما هنوز از این ظریفت استفاده‌های درستی در قم نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر قم با بیان نظارت مستمر شورای شهر قم بر تحقق بودجه سال 97 شهرداری ادامه داد: هر سه ماه یک‌بار عملکرد تحقق بودجه شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و ابعاد دیگر بررسی‌شده و نقاط قوت و ضعف در آن بررسی می‌شود.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: 780 ردیف عمرانی در 9 برنامه در بودجه امسال شهرداری دیده‌شده که با توجه به شرایط خطیر و نوسانات اخیر احتمال برخی کنترل‌ها و مدیریت‌های ثانویه در آن وجود دارد، هزینه‌های تمام‌شده پروژه‌ها با توجه به تورم بسیار بالا تا سه برابر بیشتر از بودجه پیش‌بینی‌شده شده است.

اخوان با تأکید بر کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری گفت: کاهش 30 درصدی در صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 97 نسبت به سال 96 رخ‌داده و درآمدهای شهرداری به‌شدت در دو سال گذشته کاهش پیداکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر قم ابراز کرد: باوجود کاهش شدید درآمدهای شهرداری، شورای شهر قم با افزایش بیش از 10 درصدی عوارض و ماده 100 مخالفت کرده و سعی کرده شهروندان بدون مشکل جدی از عهده هزینه‌های خدمات شهری شهرداری برآیند.

وی بیان کرد: شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری منشور سرمایه‌گذاری شهرداری در قم است، پروژه‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت ویژه در شورای شهر قم دنبال شده و کمیته‌ای نیز در این زمینه در شورای شهر قم تشکیل‌شده است.

عضو شورای شهر قم با بیان وضعیت متروی قم ادامه داد: اخذ فاینانس از چین و انتشار اوراق مشارکت برای راه‌اندازی و تکمیل خط یک و دو مترو قم از مهم‌ترین فعالیت‌های شورای شهر قم در سال جاری بوده است.

اخوان عنوان کرد: پروژه‌هایی که بالای 250 میلیون تومان باشد در کمیته عالی سرمایه‌گذاری به تصویب می‌رسد، در بودجه سال 97 تأکیدات بسیار بر تکمیل شبکه معابر شهر شده است، تکمیل و افتتاح فاز 5 عمار یاسر از مهم‌ترین رینگ‌های ترافیکی شهر بوده که تلاش می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر قم تأکید کرد: در پرتو چشم‌انداز 20 ساله شهرداری 4 برنامه 5 ساله تدوین‌شده که هرکدام از برنامه‌های سالیانه شهرداری برشی از برنامه اصلی 20 ساله است.

وی ابراز کرد: 7 قرارداد سرمایه‌گذاری در خلال شش ماه گذشته به ارزش 170 میلیارد تومان منعقده شده که افتتاح شهربازی، پارکینگ و واحدهای تجاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) از مهم‌ترین آن‌هاست.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه