اخبار داغ

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند

700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند
معاون وزیر جهاد و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اکنون 700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی وجود دارد که مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند و برگزیدگان این رقابت های علمی نیز می توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛  کاظم خاوازی چهارشنبه شب در حاشیه پنجمین همایش ملی زعفران در تربت حیدریه اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب، تصویب قانون حفظ ذخایر ژنتیکی کشور است و ما نیز برای زعفران ذیل محصولات بخش کشاورزی برنامه خاصی را تدارک دیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی افزود: در این راستا سازمان تحقیقات در صدد است برای حفظ ذخایر ژنتیکی بنه های بومی زعفران، اطلاعات آن ها را جمع آوری و غربالگری و در نهایت شناسنامه ای برای آن ها تدوین کند.

,

 

,

وی همچنین با اشاره بر برگزاری هشتمین رویداد استارت تاپی زعفران در تربت حیدریه، گفت: اکنون 700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی وجود دارد که مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند و برگزیدگان این رقابت های علمی نیز م یتوانندد از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

,

 

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز بیان داشت: سیاست ما در حوزه زعفران تنظیم بازار به گونه ای است که نه کشاورز دچار خسران بشود و نه تعادل بازار به هم بخورد.

,

 

,

مجتبی مزروعی افزود: البنه امسال و در روزهای نخستین برداشت، شاهد افزایش قیمت گل زعفران تا کیلویی 2 میلیون ریال بودیم که مربوط به روزهای نخست بود و این افزایش قیمت خاص تمام محصولات "نوبرانه ای" کشاورزی است و بتدریج که میزان عرضه فراوان می شود، از میزان قیمت نیز کاسته خواهد شد.

,

 

,

وی همچنین از حضور افراد خارجی در مزارع زعفران تربت حیدریه و زاوه استقبال کرده و گفت: حضور افراد خارجی به معنی تجارت مستقیم است و ما استقبال می کنیم.

,

 

,

پنجمین همایش ملی زعفران امروز به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه  آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه