اخبار داغ

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خبرداد؛

رشد ۸ برابری کتابخانه های سیستان وبلوچستان با پیروزی انقلاب اسلامی/۳۰۰ برنامه در هفته کتاب اجرا می شود

رشد ۸ برابری کتابخانه های سیستان وبلوچستان با پیروزی انقلاب اسلامی/۳۰۰ برنامه در هفته کتاب اجرا می شود
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان گفت: کتابخانه های عمومی استان از بعد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با رشد 8 برابری مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد زارعی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: سیستان وبلوچستان یکی از پهناورترین استان های کشور است که با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد از لحاظ تعداد و زیرساخت کتابخانه نیازمند توجه بیشتری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی ادامه داد: در حال حاضر 61 کتابخانه عمومی و 14 کتابخانه مشارکتی و مجموعاً 75 کتابخانه در سطح استان سیستان وبلوچستان فعال است که از میزان تنها 10 کتابخانه در شهرستان زاهدان و مرکز استان فعالیت دارد.

,

به گفته سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان با توجه به اینکه در این استان هیچ کتابخانه عمومی استانداردی وجود نداشت با رایزنی های انجام شده از سوی از این اداره کل، زمینه ساخت اولین کتابخانه عمومی استاندارد در این استان زده شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع و سریع بودجه به زودی بتوانیم این کتابخانه را افتتاح کنیم.

,

وی افزود: با بهره برداری این کتابخانه که در شهرستان زاهدان در حال ساخت است 3هزار مترمربع به متراژ کتابخانه های عمومی استان اضافه می شود و مردم می توانند از امکانات و کتاب های موجود در آن بیشترین بهره را ببرند.

,

زارعی ادامه داد: یکی از مواردی که باید مدنظر قرار داد نسبت گیری رشد کتابخانه های عمومی استان از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است به گونه ای تا قبل از این دوران تنها 7 کتابخانه در این استان وجود داشت اما با روی کارآمدن نظام اسلامی، توجه به این استان بیشتر شد و امروز با فعالیت 54 کتابخانه عمومی در سطح سیستان وبلوچستان شاهد رشد تقریباً 8 برابری این کتابخانه ها هستیم.

,

وی به موضوع مشارکت های مردمی در برنامه های کتاب محور نیز اشاره کرد و افزود: الحمدلله میزان مشارکت های مردمی در این زمینه هر ساله با رشد قابل توجهی مواجه می شود چرا که تنها در جشنواره کتاب خوانی رضوی که یکی از اصلی ترین برنامه های کتابخوانی در کشور مطرح است این استان دارای مشارکت بالای مردمی است.

,

زارعی گفت: در این برنامه ویژه کتاب محور، مردم سیستان وبلوچستان در سال ابتدایی شروع حدود 4هزار نفر شرکت کردند که این آمار در سال آتی به 9 هزار و امسال نیز به رقمی بیش از 13 هزار نفر افزایش پیدا کرد که حاکی از علاقه و درک بالای مردم شیعه و سنی استان به مقوله کتاب و کتاب خوانی است.

,

زارعی ادامه داد: امسال نیز مانند سنوات گذشته در نظر داریم تا ویژه برنامه های مختلفی را در هفته کتاب و کتابخوانی اجرایی کنیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده در مجموع 300 برنامه فرهنگی مختص این هفته در استان اجرا خواهد شد.

,

برگزاری 112 نشست کتاب‌خوان شامل 11نشست تخصصی، 53 نشست کتابخانه ای و 48 نشست مدرسه ای با همکاری کتابداران و مدارس، 12 جلسه نقد کتاب با حضور نویسندگان استان و بیش از 15 مسابقه کتابخوانی، افتتاح یک باب کتابخانه عمومی در روستای قلعه نو زهک، تقدیر از فعالان حوزه کتاب، پیشکسوتان و فرمانداران فعال این بخش در کنار رونمایی از کتاب بزم باران که به توصیف زندگانی سردار سرافراز اسلام شهید حبیب لکزایی می پردازد از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.

,

زارعی در خصوص آمار عددی کتاب خوان های استان نیز گفت: در مجموع 34هزار و 965 نفر در کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان عضو هستند و این افراد از تعداد 720هزار و 184 جلد کتاب موجود در این کتابخانه ها بهره مند می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه