اخبار داغ

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

همایش «وقف و رسانه» در ارومیه برگزار شد

همایش «وقف و رسانه» در ارومیه برگزار شد
همایش «وقف و رسانه» با حضور یاوران وقف و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همایش «وقف و رسانه» عصر دیروز با حضور یاوران وقف و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سال ۸۹ اظهار داشت: پس از نظر سنجی های مردمی در سال ۸۹ و راه اندازی سامانه جامع موقوفات کشور بیش از ۶۰ درصد مردم با مسئله وقف آشنایی نداشتند.

,

وی با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور، افزود: ۹۰ هزار مسجد در کل کشور که مورد استفاده دولت و نظام است موقوفه است، ۴۰ هزار دانشگاه، بیش از یکهزار و ۵۰۰ مدرسه و بسیاری از عرصه های اقتصادی از موقوفات بوده و سالانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد موقوفات صرف گره گشایی از مشکلات مردم و اجرای نیت واقفین می شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به خیزش همگانی در ساخت و ساز موقوفات در استان ابراز کرد: در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۵ میلیارد تومان از موقوفات استان برای امور مختلف از جمله مساجد، تحصیل دانش آموزان، امور فرهنگی و اجتماعی صرف شد که نسبت به ۸ ماهه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش دارد.

,

حجت الاسلام جوانبخت، در ادامه سخنان خود در این همایش با اشاره به قرار گرفتن در هفته گرامیداشت فرهنگ وقف، گفت: در هفته وقف مردم بیشتر با سنت حسنه وقف آشنا می شوند و به صورت تصویری، مکتوب، سخنرانی های خطبه های نماز جمعه و صداوسیما اطلاعات و آموخته های خود را در خصوص وقف افزایش می دهند.

,

وی، با بیان این که تا سال ۸۸ حدود ۲۰۰ وقف جدید در سال به ثبت می رسید اذعان کرد: در حال حاضر میانگین وقف جدید در سال به بیش از ۳ هزار مورد افزایش یافته است و در آذربایجان غربی تنها در طی سه سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه