اخبار داغ

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

کتابخانه‎های سیار نیاز مبرم روستاها/ شناسایی مولفان کتاب کودک در اردبیل

کتابخانه‎های سیار نیاز مبرم روستاها/ شناسایی مولفان کتاب کودک در اردبیل
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: کودکان حاشیه شهر اردبیل کتابخوانترین کودکان استان اردبیل هستند و این کودکان در جشنواره های بین المللی درخشش فوق العاده ای داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، مهم ترین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: از بین بیش از 40 فعالیت این کانون در استان اردبیل محوری ترین فعالیت مقوله کتاب و کتابخوانی است و تمام تلاش ما این است که با خدمات فرهنگی  مناسب علاقمندی کودکان را به سمت کتاب و مطالعه سوق دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

کانون پرورش فکری کودکان به بطن افکارعمومی برگردد

, کانون پرورش فکری کودکان به بطن افکارعمومی برگردد,

http://uupload.ir/files/wq40_photo_2018-11-16_05-36-50.jpg

, http://uupload.ir/files/wq40_photo_2018-11-16_05-36-50.jpg,

وی با تاکید بر اینکه کانون فکری کودکان مهم ترین کتاب خانه تخصصی در حوزه «تعلیم و تربیت»، «هنر»، «ادبیات کودک» کشور است، اظهار داشت:  باید برای داشتن جامعه ای پویا و آفریننده  فعالیت‎های زیر بنایی در سنین پایین را جدی بگیریم و در این راستا ضرورت دارد که کانون فکری کودکان به بطن افکارعمومی برگردد .

, ,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه  کانون به اندازه ظرفیت های خود، نتوانسته در میان خانواده ها جای خود را باز کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که شبکه های اجتماعی و پدیده آپارتمان نشینی جامعه را از کتاب وکتابخوانی دور کرده است، مراکز کانون با فراگیرترین شبکه و البته به کارکیری افراد متخصص،مسیر را برای بروز خلاقیت ها و تفکر  نسل جدید باز می کند.

,

موازی‎کاری‎ها نباشد نتیجه فعالیت ها بهتر می‎شود

, موازی‎کاری‎ها نباشد نتیجه فعالیت ها بهتر می‎شود, موازی‎کاری‎ها نباشد نتیجه فعالیت ها بهتر می‎شود, موازی‎کاری‎ها نباشد نتیجه فعالیت ها بهتر می‎شود,

وی درخصوص تاثیر فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جامعه، گفت: درشرایط کنونی اقدامات موثری توسط کانون برای ایجاد فضای پرنشاط، تربیت کودکانی خلاق و فراهم کردن بسترهای کتابخوانی این قشر انجام شده است اما برای تاثیر شگرف و کارساز، نیاز به کار بیشتر و ورود همه جانبه همه نهادها و خیرین هستیم.

,

 احدزاده با اشاره  به خدمات موازی در حوزه فرهنگ تصریح کرد: به نظرمی رسد برای موفقیت بیشتر در حوزه کارهای فرهنگی از جمله  در مقوله ایجاد احساس نیاز جامعه به  مطالعه و کتابخوانی  لازم است فعالیت ها یکپارچه سازی شود و دستگاه های فرهنگی با لحاظ جامعه هدف مشترک، هماهنگ و هم راستا و با تعامل بیشتر به سمت هدف حرکت کنند.

,

 وی  افزود: موازی کاری در حوزه فرهنگ موجب تداخل در افکار عمومی می شود.

,

کتابخانه های سیار و پستی نیاز مبرم روستای های محروم/  موانع قانونی برطرف شود

, کتابخانه های سیار و پستی نیاز مبرم روستای های محروم/  موانع قانونی برطرف شود , کتابخانه های سیار و پستی نیاز مبرم روستای های محروم/  موانع قانونی برطرف شود ,

Related image

, Related image,

احدزاده با اشاره به وجود 24 مرکز ثابت، 7 مرکز سیار و پستی و 3 کانون زبان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در استان اردبیل، گفت: این تعداد مراکز برای استان  اردبیل کفایت نمیکند و با توجه به نیاز جدی عرضه کتاب در مناطق روستایی لازم است خیرین به حوزه کتاب توجه بیشتری داشته باشند و مراکز سیار به تناسب جمعیت افزایش یابد.  

, ,

 وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 واحد سیار کتابخانه ای کانون پرورش فکری کودکان در استان اردبیل  مجوز  فعالیت دارند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت کتابخانه‎های پستی در مناطق محروم استان اردبیل گامی ارزنده  برای ارائه خدمات فرهنگی به شمار می آید و از این طریق  می توان برخی کمبودها را جبران کرد.

,

کودکان حاشیه نشین کتابخوانترین در استان اردبیل

, کودکان حاشیه نشین کتابخوانترین در استان اردبیل, کودکان حاشیه نشین کتابخوانترین در استان اردبیل,

, ,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: کودکان حاشیه شهر اردبیل کتابخوانترین کودکان استان اردبیل هستند و این کودکان در جشنواره های بین المللی درخشش فوق العاده ای داشتند.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: از سه کانون زبان کانون فعال کانون پرورشی فکری کودکان واقع در اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد استقبال چشمگیری شده است.

,

ساعتی برای کتابخوانی در مدارس ایجاد شود

, ساعتی برای کتابخوانی در مدارس ایجاد شود, ساعتی برای کتابخوانی در مدارس ایجاد شود,

زعفر احدزاده با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح کانون در مدرسه، بیان داشت:  اجرای چنین طرح هایی با استقبال زیادی روبرو شده چرا که  زبان قصه گویی که میراثی گرانبها است آموزه های زیادی از قبیل  احترام به بزرگترها ، زبان بدنی ، تحرک ، .. را به کودکان منتقل می کند ، فلذا   باید این شیوه  یادگیری دوباره احیا شود.

,

وی ادامه داد: در این طرح  مربیان کانون فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس و برپایی قصه گویی، نقاشی و بازی ها لحظات شاد و آموزندهای را با کوکان سپری می کنند و همچنین و دانش آموزان  نیر ساعت های مشخص برای برخورداری از خدمات فرهگی کانون در این محل حضور می یابند.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در خصوص  بودن ساعتی برای کتابخوانی در مدارس گفت:  این زنگ می تواند به ارتقاءفرهنگ مطالعه و کتابخوانی و در نتیجه پژوهش محوری در مدارس منجر شود.

,

خود تحریمی در کتابخوانی/ باید همه جامعه نسبت به کتابخوانی حساس شود

, خود تحریمی در کتابخوانی/ باید همه جامعه نسبت به کتابخوانی حساس شود, خود تحریمی در کتابخوانی/ باید همه جامعه نسبت به کتابخوانی حساس شود,

http://uupload.ir/files/guan_photo_2018-11-16_05-36-53.jpg

, http://uupload.ir/files/guan_photo_2018-11-16_05-36-53.jpg,

احدزاده گفت: به نوعی خود تحریمی دچار شده ایم برای خرید لوازم بعضا غیر ضروری با کیفیت با قیمت مناسب به چندین مغازه سر میزنیم اما برای خرید کتاب و یا امانت گرفتن آن کم طاقت هستتیم ؛ این یعنی باید در حوزه زیر ساختی و فراهم کردن بستر های کتابخوانی  تلاش ها بیشتر از گذشته شود و جامعه را نسبت به این موضوع حساس کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: باید توسعه کتابخانه را بیش از این مد نظر داشته باشیم  و البته توسعه کتابخانه های سیار توجه ویژه تر می طلبد چرا که  افراد تحت پوشش این نوع کتابخانه ها کم برخوردارتر هستند و از نظر مالی  توان خرید خرید کتاب را هم ندارند از این رو  ضرورت دارد موانع قانونی بر سر راه توسعه کتابخانه را هر چه سریعتر از پیش رو برداریم.

,

مولفان کتاب کودک در اردبیل شناسایی می‎شوند

, مولفان کتاب کودک در اردبیل شناسایی می‎شوند, مولفان کتاب کودک در اردبیل شناسایی می‎شوند,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه آمار دقیقی ازنویسندگان و مولفان کتاب کودک  در استان اردبیل در دست نیست، گفت:  درصدد هستیم تا پایان هفته کتاب و کتاب خوانی امسال  اطلاعات اولیه مولفان کودک در  استان اردبیل احصا  و تکمیل شود.

,

وی افزود: در هفته کتاب امسال ازمولفان برتر کودک استان اردبیل نیز تجلیل خواهد شد.

,

نام گذاری کانونی در اردبیل به نام جعفر ابراهیمی شاهد

, نام گذاری کانونی در اردبیل به نام جعفر ابراهیمی شاهد, نام گذاری کانونی در اردبیل به نام جعفر ابراهیمی شاهد,

احدزاده از تجلیل جعفر ابراهیمی شاهد  نویسنده ملی اردبیلی کتاب کودک  خبر داد و گفت: یک مرکز از کانون پرورشی فکری کودکان هم به نام این شاعر نامی اردبیلی نامگذاری خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: کانون پرورشی کودکان نوجوانان ظرفیتی قوی در تولید انیمیشن دارد اما رشته ای هزینه بر است و  برای رسیدن محصول به دست مردم  تعامل همه دستگاه های مرتبط لازم است.

,

هنرهای نمایشی و تجسمی کودک جدی تر گرفته شود

, هنرهای نمایشی و تجسمی کودک جدی تر گرفته شود , هنرهای نمایشی و تجسمی کودک جدی تر گرفته شود ,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به  هجمه های کنونی ضرورت دارد حوزه فعالیت هنرهای نمایشی و تجسمی کودک جدی تر گرفته شود.

,

وی گفت:متاسفانه خانواده ها اهمیت استفاده از شعر، داستان و بازی های خلاقانه در تربیت کودکان را جدی نگرفته اند و تنها به فراهم کردن انواع و اقسام بازی های رایانه ای برای فرزندانشان بسنده می کنند .

,

احدزاده بیان داشت: کانون پرورشی کودکان نوجوانان استان اردبیل برای تئاتر کودک، ژورنالیسم کودک و نوجوان وموسیقی از نوع ساز ایرانی برنامه ویزه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه