اخبار داغ

بوشهر مقصد گردشگری/ آب و هوا به گردشگران خوش آمد می گوید

بوشهر مقصد گردشگری/ آب و هوا به گردشگران خوش آمد می گوید
به دنبال بارش باران و کاهش دما و مطلوب شدن وضعیت آب و هوایی؛ استان بوشهر به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس آب و هوای معتدل و مطلوب امسال استان بوشهر در فصل پاییز که با بارش رحمت الهی بیشتر از گذشته خودنمایی می کند باعث شده است استان بوشهر یکی از مقاصد گردشگری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

هر چند فصل پاییز از فصل های کم گردشگر است و سفر در آن رونق نسبت به ایام خاص مانند تابستان و عید نوروز ندارد اما گردشگران زیادی هستند که از اندک فرصتی برای سفر و تفریح استفاده می کنند و یک مقصد مناسب را گردش انتخاب می کنند.

,

استان بوشهر از آب و هوای پاییزی مطلوبی برخوردار است و ساحل زیبا برای هر گردشگری انگیزه سفر را فراهم می کند. مشاهده گردشگران در سطح شهر بوشهر که اغلب آنها در کنار ساحل کمپ زده اند شاید عادی باشد اما نشان دهنده پتانسیل بزرگ گردشگری پاییزی و حتی زمستانی بوشهر است.

,

اگر مواهب طبیعی را از بوشهر بگیریم بوشهر امکانات و جذابیتی برای جذب گردشگر ندارد و باید قدردان این مواهب باشیم و با برنامه ریزی صحیح حداکثر بهره برداری را داشته های خود ببریم. ایجاد امکانات مناسب در سواحل بکر و زیبای استان به همراه مراکز اقامتی کافی می تواند استان را به یکی از مقصدهای پرسفر گردشگری پاییزی تبدیل کند.

,

, ,

گردشگری دریایی در سال های اخیر نشان داده است جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و می تواند یکی از دلایل سفر باشد و علیرغم نبود کشتی های ویژه سفر و گردش های دریایی اما لنج ها و قایق های صیادی می توانند برای ساعاتی رضایت مخاطبان را جلب کنند و از طرف دیگر در شرایط نامطلوب صیادی روزنه ای برای درآمد برای صاحبان لنج ها و قایق های صیادی ایجاد گردد.

,

گردشگری ورزشی با توجه به وضعیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در دهکده گردشگری و میزبانی مسابقات مختلفی در سطح استانی برگزار می گردد و می تواند بهانه ای خوب برای آشنایی دوستداران سفر با ظرفیت های گردشگری استان باشد.

,

از گونه های گردشگری که در ایران هم چندان شناخته شده نیست گردشگری صنعتی است که پتانسیل بزرگی در استان بوشهر وجود دارد. وجود منطقه ویژه انرژی پارس و جزیره خارک با تاسیسات عظیم صنعتی برای همه جذاب است و در صورتی که گردشگری صنعتی رونق بگیرد استان بوشهر می تواند جایگاه ممتازی در کشور در این حوزه داشته باشد. گردشگری صنعتی در زمینه افزایش خودباوری عمومی هم فراهم خواهد گردید.

,

مراکز اقامتی هر چند که در سال های اخیر رشد مناسبی داشته اند اما از استان بوشهر از این نظر تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد. ایجاد و گسترش مراکز بوم گردی می تواند کمک حال توسعه گردشگری باشد.

,

آغاز فعالیت شهردار بوشهر در روزهای گذشته نقطه امیدی است که مرکز استان از رکود پروژه های شهری خارج گردد و یکی از اولویت های نورالدین امیری باشد توجه ویژه به گردشگران و جلب رضایت آنها با فراهم کردن امکانات مناسب باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه