اخبار داغ

مدیرکل اوقاف مازندران عنوان کرد؛

برخورد جدی با دست‌درازی برخی سودجویان به موقوفات

برخورد جدی با دست‌درازی برخی سودجویان به موقوفات
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برخی مواقع در بعضی از شهرهای مازندران شاهد تعرض و دست درازی برخی سودجویان به اراضی و املاک موقوفات هستیم که اوقاف مازندران به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اوقاف و متولیان موقوفات در کنار یکدیگر با هدف اجرای امینانه نیت واقف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، افزود: نباید به‌خاطر منافع دنیایی آخرت خود را بفروشیم و کسانی که در ملک موقوفه قرار دارند و یا بخشی از مدیریت موقوفات را عهده‌دار هستند می‌بایست طبق موازین شرعی عمل کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دفاع از حق و حقوق موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه ذاتی متولیان موقوفات دانست و گفت: وقف میراث گران‌بهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی خود تحویل دهیم.

حیدری با تاکید بر اینکه باید اصل موقوفه حفظ شود و نباید بگذاریم ذره‌ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان ضایع شود؛ تصریح کرد: برخی مواقع در بعضی از شهرهای مازندران شاهد تعرض و دست درازی برخی سودجویان به اراضی و املاک موقوفات هستیم که اوقاف مازندران به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان موقوفات باید به مسائل حقوقی وقف آگاه باشند و در محاکم قضایی از وقف حمایت کنند، بیان کرد: بروزرسانی اسناد اجاره موقوفات در راستای زنده کردن نیت واقف و اجرای امینانه یکی از وظایف متولیان موقوفات است که باید پیگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود، گفت: متولیان موقوفات در کنار اجرای امینانه نیت واقف به مسئله تبلیغ و اطلاع رسانی اجرای نیت بپردازند تا همه مردم از آثار و برکات وقف مطلع شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه