اخبار داغ

وجود ۵۰ درصد ذخیره طلای کشور در آذربایجان غربی/ ۵۱ ماده معدنی شناسایی شد

وجود ۵۰ درصد ذخیره طلای کشور در آذربایجان غربی/ ۵۱ ماده معدنی شناسایی شد
قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی قطب نخست طلا با داشتن بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پریسا عابدپور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: آذربایجان غربی قطب نخست طلا با داشتن بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در حال حاضر آذربایجان غربی با دار بودن ۲ معدن طلا با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذخیره قطعی در رتبه نخست ذخایر طلایی کشور می باشد.

,

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، بیان کرد: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۱ نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که ۲۰ نوع آن در مرحله اکتشاف و ۳۱ نوع آن در مرحله بهره برداری می باشد.

,

وی، تصریح کرد: مواد معدنی غیر فلزی از جمله سیلیس با عیار ۹۹ درصد و بیشتر، باریت با وزن مخصوص ۴٫۲۶ گرم بر سانتیمتر مکعب، میکا با درجه خلوص بالا و ورقه های بزرگ، دولومیت با عیار بالای ۲۲ درصد در منطق مختلف استان که جزو ذخایر معدنی با ارزش می باشند وجود دارد.

,

عابدپور اظهارداشت: در ۷ ماهه سال جاری تعداد پروانه اکتشافات صادره در استان ۲۲۲ فقره، گواهی کشف ۲۵ فقره با ذخیره قطعی ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تن می باشد.

,

وی، ادامه داد: در بازه زمانی فوق تعداد ۴۶۵ فقره پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی یک میلیارد ۲۱۲ میلیون و ۴۶۸ هزار تن و با اشتغالزایی برای ۵ هزارو ۱۸۳ نفر صادر گردیده است.

,

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در پایان خاطرنشان کرد: تعداد ۶۸ فقره با میزان استخراج یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۰۷ متر مکعب مجوز برداشت موقت از ذخایر شن و ماسه استان جهت استفاده در واحدهای تولیدی شن و ماسه و پروژه های عمرانی صادر گردیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه