اخبار داغ

مرگ بوکسور ۱۳ ساله تایلندی بر اثر خونریزی مغزی/ مبارزات "آنوچا" برای جمع آوری پول از سن ۸ سالگی

مرگ بوکسور ۱۳ ساله تایلندی بر اثر خونریزی مغزی/ مبارزات "آنوچا" برای جمع آوری پول از سن ۸ سالگی
پسر ۱۳ ساله ی تایلندی دو روز پس از اینکه در مسابقات کیک‌بوکسینگ مبارزه کرد، بر اثر خونریزی مغزی جان باخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک"؛ به نقل از bbc، مرگ آنوچا کوچانا (Anucha Kochana) پسر 13 ساله ی تایلندی در مبارزات کیک‌بوکسینگ، منجر به تشدید فشار بر دولت تایلند برای منع مبارزات کیک‌بوکسینگ کودکان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, bbc,
پس از اعلان رسمی مرگ این پسر، فاش گردید که وی دو روز پس از اینکه در مسابقات خیریه مبارزه کرد، بر اثر خونریزی مغزی جان باخت.بنابر گزارش ها، آنوچا کوچانا به هدف جمع آوری پول برای خانواده اش از سن 8 سالگی در 170 مبارزه شرکت کرده بود.
,
 
,
مجلس تایلند در حال بررسی قوانینی است تا کودکان زیر 12 سال را از شرکت در مسابقات بوکس منع کند.بوکس تایلندی یا موی‌تای (Muay Thai) در کشوری که هزاران مبارز جوان و خانواده های آنها آن را راهی برای کسب درآمد می دانند، بسیار محبوب است.
,
 
,
اما قوانین اندکی برای کنترل ورزش و برخی افراد مخالف با قوانین پیشنهادی برای محافظت از مبارزان جوان وجود دارد. افراد مخالف می گویند که جوانان بخشی از سُنت بوکس کشور هستند.
,
 
,
سوگواری تایلندی ها برای بوکسور 13 ساله ی کشته شده در مبارزه
, سوگواری تایلندی ها برای بوکسور 13 ساله ی کشته شده در مبارزه,
 
,
بسیاری از تایلندی ها از مرگ آنوچا ناراحت شده و فیلم های مبارزه او را در استان مرکزی Samut Prakan به اشتراک گذاشته اند. تعدادی از ستارگان برجسته ی بوکس احترام خود را ابراز کرده اند.
,
 
,
در این ویدئو دیده می شود که این پسر و حریفش از گذاشتن کلاه مخصوص امتناع می ورزند.پیش از افتادن آنوچا روی تشک، بارها و بارها به سر وی مشت زده شده بود.حریف 14 ساله آنوچا از این حادثه بسیار ناراحت است و گفت که هدفش گرفتن جان کسی نبوده است. او قصد دارد با به حراج گذاشتن شلواری که در مسابقه به تن داشته برای خانواده آنوچا پول جمع کند.
,
 
,
طبق آمار منتشر شده در سال گذشته توسط سازمان ملی ورزش تایلند، بیش از 10،000 بوکسور زیر 15 سال ثبت شده اند.
,
 
,
پیش نویس قانون قبل از تصمیم مجلس، مسابقات حرفه ای کیک‌بوکسینگ را برای کودکان زیر 12 سال ممنوع کرده و مشارکت جوانان را تنظیم می کند.
,
 
,
نائب رئیس کمیته ملی ورزش گفت: "کسانی که در سنین 12 تا 15 سالگی ثبت نام می کنند، باید اجازه والدین خود را داشته باشند و در مبارزات حرفه ای از وسایل محافظتی استفاده کنند."برخی از مبارزان و پزشکان معتقدند که این سن باید به 18 سالگی افزایش داده شود. آنها می گویند که این تغییر به تعویق می افتد، زیرا بوکس کودکان بسیار سودآور است.
,
 
,
انجمن بوکس حرفه ای تایلند می خواهد که سن شرکت کنندگاه در مبارزه ها 10 سال باشد.
,
 
,
مرگ آنوچا، مدت کوتاهی پس از مرگ بوکسور ایتالیایی رخ داد.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه