اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب:

مرمت پل تاریخی تاتائو میاندوآب در مراحل پایانی

مرمت پل تاریخی تاتائو میاندوآب در مراحل پایانی
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب از مرمت و بهسازی پل تاریخی تاتائو بر روی رودخانه سیمینه رود میاندوآب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فاطمه علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اجرای عملیات مرمت و بهسازی پل تاریخی تاتائو شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: این پل از آثار تاریخی و شاخص شهرستان میاندوآب است که در سالیان گذشته عملیات مرمت آن انجام گرفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب افزود: در سال های گذشته، فصل استحکام بخشی بستر با ۲۰۰ میلیون تومان انجام گرفته بود و امسال نیز کارگاه مرمتی آن از حدود پنج ماه پیش شروع شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

,

وی، افزود: در فصل جدید مرمت این پل اقدامات ترمیمی در قسمتهای مختلف آن اجرا شده است که از آن جمله می توان به سبک سازی و آواربرداری عرشه پل و برداشت بتن انباشت شده بر روی عرشه که در سالیان متمادی انباشت شده بود اشاره کرد.

,

علیزاده، با اشاره به اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی در این فصل برای مرمت پل، تصریح کرد: اجرای طاق پوشش عرشه پل و کنو بندی برای ایجاد شیب و سبک سازی عرشه، اجرای کف فرش نهایی بر روی عرشه پل و هدایت آب های نزولی، اجرا و مرمت دیوارهای ضلع شمالی و انجام مرمت های موضعی و اجرای پشت بند تخریب شده در ضلع شمالی از دیگر اقدامات بوده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب، اظهار کرد: پل تاتائو در دوره صفویه در غرب میاندوآب بر روی رودخانه سیمینه‌ رود ساخته شده و در دوره قاجاریه نیز مورد مرمت قرار گرفته است و یک مرحله دیگر برای مرمت این پل تاریخی نیز پیش بینی می شود.

,

وی، افزود: پل تاتائو به طول ۸۰ متر و دارای پنج دهانه با قوس‌های جناغی که با آجر و ملات ساروج ساخته شده اند، است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه