اخبار داغ

۴ موقوفه در سردشت با صلح و سازش رفع تصرف شد

۴ موقوفه در سردشت با صلح و سازش رفع تصرف شد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴ موقوفه به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال با صلح و سازش از دست متصرفان خارج و در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رحمان شمسی در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز اظهار داشت: دو مورد از موقوفات رفع تصرف شده شامل قبرستان و دو مورد دیگر زمین زراعی و باغی بودند که بدون مراجعه به محاکم قضایی و با تعامل و صلح و سازش رفع تصرف شده و به ثبت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت سردشت از شناسایی ۱۱ موقوفه قدیمی در سطح شهرستان در سالجاری خبر داد و بیان کرد: اجاره نامه این موقوفات تنظیم و درآمدهای حاصل از آنها در راستای نیت واقفین هزینه می شود.

,

وی با بیان اینکه نخستین وقف امسال در سردشت به ثبت رسید، اضافه کرد: تا کنون ۲۰ وقف جدید به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در اداره اوقاف و امور خیریه سردشت به ثبت رسیده است.

,

شمسی در رابطه با موقوفاتی که خارج از سرپرستی و تولیت این اداره هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد موقوفاتی که توسط متولیان خود خوانده و اشخاص غیر اداره می شوند به علت مخفی کاری به این اداره معرفی نشده و در حال تحریف و نابودی هستند.

,

وی ادامه داد: اینگونه موقوفات بعدها توسط نسل های جدید، یا فروخته شده و یا به بازماندگان به ارث رسیده است در این شرایط نیت واقف اجرا نشده و از حالت وقف بودن خارج می شود که می طلبد مطلعان این وقف ها را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه برسانند تا به نحو احسن اداره و سرپرستی شوند.

,

وی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه سردشت یکی از چهار شهرستان برتر آذربایجان غربی در اتمام اسکن و بارگذاری تصاویر پرونده های موقوفات در سامانه جامع ثبت موقوفات است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به حسن شهرت و خوشنامی و همچنین توسعه، گسترش فعالیتهای تبلیغی و ترویجی وقف در سالهای اخیر اقدامات اساسی در بخشهای اداری انجام شده و خوشبختانه این اداره بسیار موفق و جدی عمل کرده و با افراد مزاحم که سوء نیت به موقوفات را داشته برخورد جدی انجام داده و در آمد موقوفات را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه