اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان تاکید کرد؛

ضرورت توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم/ طراحی مسیر های گردشگری بین ایران و ترکیه ضروری است

ضرورت توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم/ طراحی مسیر های گردشگری بین ایران و ترکیه ضروری است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برضرورت توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: مجمع همکاری ‌های بین ‌بخشی ایران و ترکیه برنامه های مبتکرانه ای را می تواند برای توسعه بهتر همکاری ها انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه  توسعه سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور در احداث هتل‌های 5 ستاره و بین‌المللی یکی از راهکارهای در این زمینه محسوب می شود، ادامه داد:فعالیت تبلیغاتی مشترک به منظور هدفمند کردن مقاصد گردشگری به اتباع دو کشور از دیگر راهکارها در این زمینه است. 

,

این مسئول برضرورت برگزاری تورهای تلفیقی از کشور ثالث به ترکیه و ایران تاکید کرد و گفت: توسعه همکاری های گردشگری در حوزه جاده ابریشم  و ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات صنایع دستی و فرهنگی در بازارهای مشترک باید مورد هدف هر دو کشور باشد.

,

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق نمونه گردشگری و ایجاد تاسیسات گردشگری را از دیگر راهکارها برای نزدیکی دو کشور عنوان کرد و گفت: می توان در زمینه آموزش‌های ارتقای مهارت صنایع دستی مشترک نیز همکاری دو جانبه داشت.

,

رحمتی برضرورت ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ترکیه تاکید کرد و گفت:ارائه ظرفیت های آموزشی بخش گردشگری ترکیه به بخش خصوصی و دولتی ایران و افزایش تعداد پروازها بین دو کشور می تواند مورد توجه باشد.

,

وی گفت: برنامه ریزی  و همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری در قالب رویدادهای گردشگری و برگزاری سمینارها و اجرای برنامه های ایران شناسی با تاکید بر معرفی ظرفیت های استان های منطقه ضروری است.

,

این مسئول طراحی مسیر های گردشگری بین دو کشور را خواستار شد و گفت: شناسایی بازارهای هدف صنایع دستی دو کشور و انطباق تولیدات بر اساس ذائقه مشتری از دیگر نوع همکاری ها در این زمینه است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بر ضرورت گسترش صادرات رسمی صنایع دستی دو کشورخصوصا استان های همجوار با کشور ترکیه تاکید کرد و گفت: قرارگیری صنایع دستی جزء تعرفه های ترجیحی در کشور ترکیه و کاهش تعرفه های صنایع دستی راهکاری دیگری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه