اخبار داغ

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل در آینده با مشکل آب شرب مواجه می شود

اردبیل در آینده با مشکل آب شرب مواجه می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین برنامه تخصیص آب شرب اردبیل تا افق ۱۴۲۵ ،گفت:مرکز استان و برخی شهرستان ها در آینده با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما،بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در جلسه تخصیص آب استان اردبیل با حضور ترابی مدیرکل کلان آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار داشت: جهت تامین آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی با برش شهرستانی تا افق ۱۴۲۵ از منابع مختلف باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز برای منطقه آزاد و منطقه ویژه ای اقتصادی باید دقیق مورد بررسی قرار گیرد، افزود: دستگاه های متولی برای آمایش سرزمینی و برنامه ریزی های لازم باید ۳۰سال آینده با اولویت تامین آب شرب جمعیت ساکن و متغیر در نظر بگیرند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نیاز بخش صنعت و گردشگری در سال های آتی به آب افزایش می یابد افزود: در برخی از شهرستان ها مثل مشکین شهر کمبود آب شرب احساس نمی شود در حالی که مرکز استان و برخی شهرستان ها در آینده با مشکل کمبود آب مواجه شده و  باید آب شرب پایدار برای همه شهروندان ساکن در شهرها و روستاها تامین شود.

,

وی افزود: استان اردبیل قطب کشاورزی است و مصرف آب در این بخش نسبت به سایر بخش ها بسیار بالاست و کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت های موجود باید به سمت آبیاری مدرن و تحت فشار سوق داده شوند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب شهرستان های استان چندان مشکلی ندارد اما با شرایط حاکم باید برای ۳۰ سال آینده جهت تامین آب شرب، صنعت و در اولویت سوم کشاورزی برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

,

بهروز ندایی تخصیص آب دشت مغان را طبق اسناد یاد آور شد و اظهار داشت: در مورد میزان کشت اراضی شمال استان بعضا اختلاف عددهایی مشاهده می شود باید دستگاه های متولی آمار دقیقی از وضعیت اراضی در اختیار وزارت نیرو قرار دهند تا طبق اسناد و اراضی موجود برنامه ریزی تا افق۱۴۲۵ تدوین شود.

,

در این جلسه نماینده ادارات مختلف متولی بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین آبفای استان مسایل و موانع موجود در این حوزه را تشریح کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه