اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان زنجان:

جوانان و نوجوانان مراقب دام کلاهبرداران اینترنتی باشند/ گردانندگان بسیاری از سایتهای متخلف در خارج از کشور فعالیت دارند

جوانان و نوجوانان مراقب دام کلاهبرداران اینترنتی باشند/ گردانندگان بسیاری از سایتهای متخلف در خارج از کشور فعالیت دارند
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه خانواده ها مراقب دام کلاهبرداران اینترنتی باشند گفت: گردانندگان بسیاری از سایتهای متخلف در خارج از کشور فعالیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی آزادی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد رواج فعالیت و کسب درآمدهای نامشروع در فضای مجازی هستیم افراد سودجو با ترفندهای مختلف پس از جلب اعتماد جوانان و نوجوانان اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: برخی سودجویان  در فضای مجازی با راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی بعد از جلب اعتماد کاربران، به کلاهبرداری از آنان اقدام می‌کنند.این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران، افرادی را به‌عنوان برنده اعلام و حتی اقدام به پرداخت جایزه‌های کوچک با مبالغ کم می‌کنند تا از این طریق کاربران را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: افراد کلاهبردار و سودجو از این سایت‌های قماربازی برای انجام پولشویی وجوه حاصل از اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

,

سردار آزادی ابراز کرد: بسیاری از کاربران هم با توجه به اینکه دانسته به اقدامی غیرقانونی دست زده‌اند از اینرو اقدام به طرح شکایت نمی‌کنند و کلاهبرداران نیز از این همین فرصت سوء استفاده می‌کنند.

,

این مسئول ارشد انتظامی با بیان اینکه متاسفانه اکثر این سایت‌ها منشاء داخلی نداشته و گردانندگان آن در خارج از کشور فعالیت دارند، گفت: همین امر، بازگشت پول به مالباختگان را با دشواری‌هایی روبه رو می‌کند.

,

سردار آزادی در پایان با هشدار به خانواده‌ها و شهروندان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های فضای مجازی نبود مرز جغرافیایی است و معمولاً مالکین سایت و درگاه‌ها  با سوء استفاده از این فضاء دست به اقدامات فریبکارانه و اغوا کننده می‌زنند در همین خصوص لازم است والدین نظارت بیشتری بر فرزندان خود و تراکنش‌های بانکی آنها داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه