اخبار داغ

امام جمعه کاشمر:

وقف می تواند به احیای کتابخانه ها و حل مشکل سرانه پایین مطالعه کمک کند

وقف می تواند به احیای کتابخانه ها و حل مشکل سرانه پایین مطالعه کمک کند
امام جمعه کاشمر گفت: یکی از مصادیق و موارد وقف برای کتاب و کتاب خوانی است و برای این امور هم وقف کنیم تا کتابخانه ها احیا شوند تا مشکلات مربوط به کتابخانه ها و مطالعه کم حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی ضمن گرامیداشت 24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی و تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: ملت بزرگی مثل ایران و ملت مسلمان، ولایتمدار و عاشقان اهل بیت پیروان پیامبر اکرم (ص)  باید در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشتاز باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه اولین کلمه خطاب به پیغمبر با خواندن آغاز می شود، خاطرنشان کرد: در دنیا هیچ ملتی نباید بیشتر از مسلمان کتاب خوان باشد ما باید بر دیگران سبقت بگیریم ، اما متاسفانه اینطور نیست.

,

امام جمعه کاشمر همچنین در ادامه تصریح کرد: خودمان و فرزندانمان را تشویق کنیم که بروند دنبال مطالعه ، دنبال کتاب خوانی، با کتاب انس بگیریم و این فاصله را از بین ببریم .

,

وی با اشاره به اینکه نباید سنت حسنه وقف را فراموش کنیم زیرا این ذخیره آخرت، باقیات الصالحات و صدقه جاریه است، اذعان کرد: یکی از مصادیق و موارد وقف برای کتاب و کتاب خوانی است و برای این امور هم وقف کنیم تا کتابخانه ها احیا شوند تا مشکلات مربوط به کتابخانه ها و مطالعه کم حل شود.

,

طباطبایی با بیان اینکه باید بتوانیم فرصت در اختیار بودن کتاب در همه مکانها را برای مردم فراهم کنیم، عنوان کرد: در هر جایی حتی در داخل وسایل نقلیه عمومی و مکان های انتظار کتاب در دسترس مردم باشد تا مطالعه کنند و واقفان و خیرین می توانند در این عرصه پیشگام باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه