اخبار داغ

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر مطالبات مردمی از رئیس جمهور هستیم

پیگیر مطالبات مردمی از رئیس جمهور هستیم
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، پیگیری مطالبات مردم را مهم ترین دغدغه نمایندگان و مسئولان استان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، سید هادی بهادری در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی که در محل سالن جلسات دفتر این نماینده برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین مطالبات مردم  از رئیس جمهور در آستانه سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان در چند محور تنظیم شده است که از آقای روحانی خواهان آن ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: عبور از کشاورزی کم بازده اولین مطالبه مردم و نیز در راستای احیای دریاچه ارومیه است که باید در این زمینه مبلغ یک میلیارد دلار برای بهبود راندمان آبیاری حوضه آبریز دریاچه ارومیه تخصیص یابد تا بتواند از این کشاورزی عبور کند.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح قطار مراغه – ارومیه در سفر روحانی به آذربایجان غربی، ابراز کرد: یکی دیگر از درخواست های ما از ریاست جمهوری امتداد ایستگاه قطار ارومیه به سرو و نیز سرو تا بندر مرسین ترکیه است که ارائه طرح آن توسط آقای استاندار خواهد بود.

,

بهادری در ادامه پیگیری مطالبات مردمی از ریاست جمهوری، بیان کرد: اخذ مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا ارومیه و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان را از دیگر درخواست های مردم عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا این مسائل و مشکلات حل شوند.

,

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مهم ترین اقدامات خود در حل مشکلات مردم حوزه نمایندگی خود در مجلس، گفت: پیگیری های مستمر در راستای اتمام و بهره برداری از قطار مراغه ارومیه انجام شده که بیش از ۳۰ مورد بازدید و صدها نامه مکتوب و تماس تلفنی طی ۲ سال گذشته منجر به شنیده شدن صدای سوت قطار پس از ۱۷ سال در ارومیه می شود.

,

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مطالعات امکان سنجی قطار سریع السیر ارومیه تبریز، افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارومیه و نیز منطقه ویژه اقتصادی سرو از دیگر تلاش ها و اقدامات در مجلس بوده است.

,

بهادری با بیان این که طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.اذعان داشت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۵ آغاز شده است و سعی بر این است تا پایان سال ۱۳۹۸ افتتاح شده و با بهره برداری از آن سالانه ۶۵۰ میلیون مترمعکب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد شود.

,

وی با بیان این که حفاری تونل توسط دستگاه‌های TBM طبق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده و به صورت ۳ شیفت کاری در حال انجام است اظهار داشت: کل تونل انتقال آب حوضه جنوب استان به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر آن به اتمام رسیده است و تنها ۹ کیلومتر باقی مانده است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برای پروژه انتقال آب از سد کانی توسط تونل تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: پروژه انتقال آب از سد کانی بزرگ ‌ترین و شاخص‌ترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

,

وی احیای دریاچه ارومیه را یکی از مطالبات مهم استان در سفر هفته آتی رئیس جمهوری به استان عنوان کرد و افزود: یکی از مهم ترین عوامل خشک شدن دریاچه توسعه بی رویه اراضی و مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی است که برای مدیریت منابع آبی در این حوزه طرح آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به این که تاکنون طرح آبیاری مدرن و وضعیت کشاورزی به خصوص در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مورد توجه مناسبی از سوی مسئولان استانی  و کشوری قرار نگرفته است عنوان کرد: باید توجه به بخش کشاورزی و صرفه جویی آب در این حوزه به شدت مورد توجه قرار گیرد.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حل مشکلات واحدهای اقتصادی را از دیگر اقدامات خود در طی مدت نمایندگی مجلس عنوان کرد و گفت: تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای صادر کنندگان سیب، انتقال خط اتیلن، احداث شرکت سنگبری بزرگ مقیاس، اخذ بیش از ۳۷ میلیارد تومان بودجه برای ارومیه طی دو ماه گذشته به ویژه برای پروژه های تالار مرکزی ارومیه و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از جمله مهم ترین اقدامات بوده است.

,

بهادری با اشاره به تصویب ۴ میلیون تن قیر در کمیسیون عمران مجلس آن را از جمله موارد موثر و موجب تحول اساسی در روستاها عنوان کرد و ابراز کرد: تصفیه خانه شهرک گلمان ارومیه مراحل پایانی خود را طی می کند و تا ۲۲ بهمن سال جاری مورد افتاح و بهره برداری قرار می گیرد و البته تبدیل شدن این شهرک به شهر گلمان هویت مستقلی را به ساکنان آن اعطا می کند.

,

وی در پاسخ به چگونگی رسیدگی به وضعیت جاده چی چست ارومیه افزود: ۲ و نیم میلیارد تومان بودجه برای بهبود وضعیت این جاده و روشنایی و مناسب سازی آن تخصیص یافته و برای شروع کار مناسب است.

,

عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی و شق القمر کردن فراکسیون جوانان در تصویب این طرح، گفت: فراکسیون جوانان مجلس این طرح را به مجلس داده و پیگیر آن شد تا به نتیجه رسید به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۶ استاندار از این سمت خداحافظی کرده و نیروی جوان وارد دستگاه های دولتی می شود.

,

بهادری با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش ارومیه گفت: متولی والیبال شهرداری ارومیه است و اگر خلل و کاستی در والیبال ارومیه وجود داردباید از متولی آن پیگیری شود، چرا که والیبال هویت و آبروی ما بوده و نباید خللی در آن به وجود بیاید؛ در خصوص تیم فوتبال نوپا و دو ماهه نود ارومیه قطعا از این تیم حمایت می کنیم و باید آن را سر پا نگه داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه