اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

سرانه کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی است

سرانه کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی را از شاخصهای توسعه فرهنگی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات صبح امروز در بازدید از پزوژه کتابخانه مرکزی مشهد مقدس  با اشاره به پیگیرهای مستمر انجام شده درباره این پروژه در طول سال جاری، قول افتتاح این کتابخانه در ایام دهه فجر را مسرت بخش دانست و ادامه داد: تلاشهایی که در این سال از طرف نهاد و اداره کل کتابخانه های عمومی انجام شد جای تقدیر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


وی بر پیگیری و استمرار بازدید های خود و اطلاع رسانی روند پیشرفت تکمیل کتابخانه از طریق رسانه های عمومی تاکید کرد.

,
,

پزمانفر در ادامه در خصوص آغاز هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار، کتابخوانی را یکی از مهمترین شاخصهای توسعه فرهنگی دانست و ادامه داد: کشور در یک دوره و مرحله بسیار حساس و سخت و نگران کننده قرار دارد و پیشرفت فضای مجازی در حالیکه سرانه های اعلام شده مطالعه بغیر از کتاب های ادعیه بسیار ناچیز و اندک است اقدامات فوری و همه جانبه را طلب می کند.

وی ادامه داد: ما در سه مقوله تولید محتوا، چاپ و نشر و مصرف تولیدات مکتوب دچار مشکل هستیم و برای برون رفت از این وضعیت باید اقدامات ما نیز همه جانبه و کلی نگر باشد و نگاه تک ضلعی دردی از مشکلات جامعه دوا نخواهد کرد.

حجت الاسلام پژمانفر نقش نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش را حیاتی دانست و گفت: برنامه هایی مانند حذف کتابدار از مدارس به هر دلیلی که انجام شده است در نهایت منجر به حذف کتابخانه از مدارس و فرستادن کتابها به کارتن ها می شود و از سویی هجمه استفاده دانش آموزان در پژوهشها و تحقیقات خود از مرورگرهای اینترنتی بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جایگاه کتابخانه های عمومی در جامعه را جایگاه ویژه ای دانست و گفت: وقتی تهیه کتاب به خاطر مشکلات اقتصادی از سبد خانوار حذف شود مردم قاعدتا به سمت تهیه کتاب به صورت رایگان رو می آورند که در این مسیر استفاده از کتابخانه ها ی عمومی بهترین روش خواهد بود.

وی در پایان از دعبل و زلفا به عنوان آخرین کتابی یاد کرد که در مشغله کاری خود در مجلس فرصت مطالعه آنرا به دست آورده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه