اخبار داغ

یادداشت؛

چرا اقتصاد ایران شکوفا نمی‌شود؟

چرا اقتصاد ایران شکوفا نمی‌شود؟
لیبرالیسم هزار شاخ نفوذی حاکم بر نظام تصمیم‌سازی و مدیریت کشور نه قائل به معجزه اسلام است و نه قائل به مدیریت اسلام و نه قائل به توانمندی دین در اداره جامعه و نه قائل به چنین تکلیفی بر جمهوری اسلامی ایران.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، برای مردم ایران بسیارعجیب، مبهم و غیر قابل پذیرش است که بعد از سال‌ها عبور ازکوران ترورها وکودتاها، گذر از حلقه‌های خشن تحریم‌ها و تهدیدها، پیروزی در جنگی تمام عیار، نابرابر و طولانی مدت، در سال چهلم انقلاب اسلامی و در اوج اقتدار بین المللی نظام، این همه مشکلات ریز و درشت متنوع در بخش اقتصادی اداره کشور رخ نماید. لذ ا مردم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

می‌پرسند امام خمینی 30 سال قبل فرمودند: «همه رگه‌های وابستگی کشور را به چنین دنیای متوحشی قطع کنید»، اما چرا در سال حمایت از کالای ایرانی، برای اطمینان بخشی به جامعه و رفع نگرانی‌ها از بابت تامین کالا، به‌جای نشان دادن کارخانه‌های فعال و مزارع شکوفا و باغات پربار، بخش واردات گمروکات با کانتینرهای پر اجناس خارجی به نمایش گزارده می‌شود؟

,

- پاسخ اینست که: اولاً آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی و رهبری معظم انقلاب برای هیچ سمت و مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران از شرایط احراز آن نیست، و هیچ کلاسی هم  در جهت تنیین اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی در طول خدمت برای مقامات، مدیران و نمایندگان برگزار نمی‌شود، و شخص این عزیزان زحمت کشِ  پرتلاش نیز فراغتی از جلسات بی‌خاصیتِ ابلاغی پیدا نمی‌کنند تا نسبت تصمیمات خود با گفتمان امام و رهبری را بررسی کنند. ثانیا" هیچ فرد و نهادی خود را مسئول پیگیری مطالبات رهبران انقلاب اسلامی نمی‌داند!. ثالثاً از نظر بسیاری ازمدیران و کارگزاران و کارشناسان کشور، خودکفایی معنایی ندارد. مثلا" وقتی پروتئین مورد نیاز مردم را می‌توان از کشور دوست و برادر برزیل و هلند و... تامین کرد، چرا خود را به زحمت بیندازیم و هوای شهرها و روستاهای آباد! خود را با کثافات و فضولات گاوداری‌ها و دامداری‌ها آلوده کنیم.

,

* می‌پرسند رهبری معظّم انقلاب فرمودند: « یک ایرانی بسازید که هرکس وارد ایران شود معجزه اسلام را در ساختن یک کشور و ملّت به چشم خود ببیند. » اما چرا امروزه همه چشم‌ها به معجزه برجام و توبه ترامپ و همراهی اروپا دوخته شده؟

,

- پاسخ این است که لیبرالیسم هزار شاخ نفوذی حاکم بر نظام تصمیم‌سازی و مدیریت کشور نه قائل به معجزه اسلام است و نه قائل به مدیریت اسلام و نه قائل به توانمندی دین در اداره جامعه و نه قائل به چنین تکلیفی بر جمهوری اسلامی ایران. در اندیشه ایشان که در فهم و تحلیل «خرمشهر را خدا آزاد کرد، وا مانده‌اند» دین در اداره کشور و جامعه کار آمد نیست، لذا باید به همین آبگوشت بزباش رضایت داد و از رفاه، معیشت،آسایش، معجزه و تمدن سازی صرف نظرکرد.

,

*می‌پرسند چه شده که ارزش پول ملی هر سال تنزل پیدا می‌کند؟

,

 - در پاسخ باید گقت، تاکنون هیچ یک از مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه بانک مرکزی به جهت تصمیمات غلط پولی، مالی، ارزی، بانکی دقت نکرده‌اند و از کاخ شیشه‌ای خود در اثر سکته و سرگیجه به پایین پرتاب نشده‌اند و از سوی مقامات بالاتر نیز معزول و تنبیه نشده‌اند، بلکه آن‌ها ترفیع و مدال گرفته‌اند و جور تصمیمات غلط ایشان را عزیران نیروی انتظامی در کف خیابان‌ها کشیده‌اند و به‌جای ایشان در راه مبارزه با قاچاق و دلالی ارز، ده‌ها شهید تقدیم حیات ملّت ایران کرده‌اند.

,

* می‌پرسند وقتی توان تولید موشک دور بردِ نقطه زن داریم و دشمن هم به توانایی آن اقرار و اعتراض می‌کند و با هزاران مکر و حیله در صدد انهدام آنست، چرا نمی‌توانیم مثلا" خودرو با کیفیّت تولید کنیم؟

,

- پاسخ اینست که صنعت موشکی با فداکاری و ازجان گذشتگی غیورمردانی چون شهید شفیع زاده شروع، و با شهادت ده‌ها شیرمرد، مثل طهرانی مقدم جان گرفته و به رشد و بالندگی و بازدارندگی رسیده است. ولی تاکنون هیچکدام از مدیران صنعت خودرو کشور، درکارگاه‌های ساخت خودرو جان عزیزشان را پیشکش سلامت ملت ایران نکرده‌اند، بلکه هر سال با محصولات بی‌کیفیت صدها قربانی و هزاران میلیارد تومان هزینه بر جیب خلیفه «ملت و کشور» تحمیل کرده‌اند و همچنان معترض، پر رو، پرتوقع، مدعی، بی‌مسئولیت، زیاده‌خواه و سیری ناپذیرند.

,

* می‌‌‌پرسند چندین سال است که «اقتصاد مقاومتی» شعار ملّت و دولت است، حال چه شده که با دبه دشمن پوشک بچه و مواد شوینده و  دستمال توالت هم، یا گران می شود یا کمیاب؟

,

- پاسخ این است که لیبرال مسلکان ایران از جهت اندیشه و روحیه هرآنچه در آن واژه «مقاومت» باشد، بدشان می‌آید، خواه پایگاه مقاومت باشد، خواه جبهه مقاومت باشد، خواه اقتصاد مقاومتی، فرقی نمی‌کند. گزینه اینان برای تنظیم بازار: واردات، افزایش قیمت‌ها با شیب تندِ ملایم و البته توسعه مراکز خیریه برای جلوگیری از طغیان فقرا و مستمندان است.

,

*می‌پرسند چرا هر روز بر تعداد بیکاران کشور افزوده می‌شود و جوانان نسل انقلاب اسلامی در حاشیه خیابان‌ها سرگرم گذران عمر هستند؟

,

- پاسخ اینست که: اولا" لیبرالیست‌های یقه بسته، که 30 سال است اقتصاد ایران را به گروگان گرفته‌اند، با شعار بانک جهانی وصندوق بین الملی پول که می‌گوید « دولت کارفرمای خوبی نیست و باید تصدّی‌های خود را واگذارد » بنام خصوصی سازی اموال و دارایی‌های ملّی را به عشیره و قبیله و نبیره‌ها واگذار کرده‌اند و دولت را نیز با همین منطق، از ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف منع کرده‌اند و بخش خصوصی رانتی نیز نتوانست، جایگزین دولت شود و چرخ‌ها را به حرکت درآورد.

,

ثانیا" کارخانه‌های عظیم صنعتی ده‌ها ساله ایران مانند مراکز واقع در منطقه قراملک تبریز با داشتن زیرساخت‌های عظیم (ساختمان، جاده، آب، برق، گاز، مخابرات، تجهیزات و ماشین الات  و نیروی انسانی توانمند و...) و کشت صنعت های چند هزار هکتاری یلو و رها شده و در مقابل، مناطق تفریحی سیاحتی بنام «آزاد و تجاری» ایجاد گردیده و منابع بانکی کشور، با مقررات تکلیفی در بیابان‌های لم یزرع و بدون هرگونه زیر ساخت، صرف ساختن پاساژهای فروش اجناس وارداتی خارجی و احداث سوله‌های ناقص تو خالی شده است.

,

*می‌پرسند چرا هر سال ازدواج کاهش می‌یابد؟ آیا جوانان بیمار شده‌اند، یا نسبت به ازدواج بی‌میل و یا شرایط دیگری مهیا است؟

,

- پاسخ  اینست که جوانان نه بیمارند، نه بی‌میل، بلکه  وقتی در سایه شعارهای انتخاباتی بی‌مبنا، جامعه به دو قطب  جنسیتی «دختران - پسران» تقسیم می‌شود و کثیری از نامزدهای انتخاباتی مجلس و دولت و... با این شعارها، افکار عمومی را اغفال و رای می‌آورند و بعد هم بر اساس همین رویکردهای فمنیستی منسوخ، بیش از 60 درصد پسران را از ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محروم می‌کنند و در ادامه نیز به علت فقد تحصیلات عالی، بالارفتن سن، نداشتن روابط عمومی قوی! و...آن‌ها را ازفرصت‌های محدود اشتغال کشور محروم می‌سازند، معلوم است که خواستگاری وجود نخواهد داشت، عقدی بسته نمی‌شود و ازدواجی رخ نمی‌دهد. از قدیم گفته‌اند: « خود کرده را تدبیر نیست.» در نتیجه خوشبختی از دختران و موفقیت از پسران و زندگی از هر دو و امید از والدین و جامعه برای همیشه سلب می‌شود و شرایط برای سبک زندگی دیگری تدریجا" مهیا می گردد.  

,

* می‌پرسند ادعا می‌شود ملت ایران همچنان انقلابی‌اند و نظام و انقلاب اسلامی را دوست دارند، پس چرا هر از گاهی در گوشه‌ای به اعتراض بر می خیزند؟

,

- پاسخ این است که اولا" بسیاری از این اعتراضات آموزش، تربیت و مطالبه انقلاب اسلامی است. مردم با منطق وگفتمان انقلاب اسلامی، به محاجه برخی نظامات ومناسبات حاکم برخاسته‌اند، مردم استقرار عدالت، رفع تبعیض، پاک دستی و کارآمدی، احترام و شفافیّت، اخلاق و دیانت، حاکمیت قانون ، جلوگیری از غارت بیت المال، مبارزه با درآمدهای نامشروع و اجرای اصل 49 قانون اساسی، مقابله جدی با ژن سالاری و آقازاده پروی، سعادت دنیا و آخرت را از دستگاه‌های حکومت مطالبه می‌کنند و اینان شعارها و آرمان‌ها و وعده‌های انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب است.

,

اصلاً انقلاب اسلامی با این فریادها زنده و در مسیر است و برای همین هم است که مردم وقتی فساد و کم کاری، سوء مدیریت و حتی خیانت در جایی می‌بینند، به جای اینکه بخواهند آمریکا مداخله بکند، با تحلیل خود، می‌خواهند که رهبری رأساً در جزئیات امور اداره کشور دخالت و ورود بکند و ثانیا" بخشی از این اعتراضات نیز محصول انتخاب غیر مسئولانه ما، تدبیر منتخبین ما و برجام خودمان است و ربطی به انقلاب اسلامی ندارد.

,

علی جعفری‌آذر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه