اخبار داغ

چرخش عمارت شمس‌العماره روی مدارِ بلاتکلیفی

چرخش عمارت شمس‌العماره روی مدارِ بلاتکلیفی
هرچند حضور چیت‌چیان برای آذربایجان‌شرقی می‌توانست خوب و ایده‌آل باشد اما او خودش خوب می‌دانست که حضور در راس مدیریت اجرایی یک استان با تمام حواشی و سختی‌هایش و در کنار عدم حمایت قاطع دولت تا چه اندازه می‌توانست برایش گران تمام شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بعد از تایید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون ماندن یا رفتن بسیاری از مدیران و استانداران مطرح شد. در این بین استانداری آذربایجان‌شرقی هم در ردیف حدس و گمان‌ها قرار گرفت و نظرات متنوعی در خصوص ابقاء یا خداحافظی مجید خدابخش مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قرائن نشان می‌داد که مجید خدابخش، استاندار یکساله آذربایجان‌شرقی، باید خیلی زود غزل خداحافظی بخواند اما این موضوع در ابتدا توسط خود او تکذیب شد. پس از کش و قوس‌های بسیار استاندار بازنشسته آذربایجان‌شرقی وقتی راهی برای ماندن در کرسی استانداری ندید، با زبان خود از زمان قطعی رفتنش از استانداری صحبت کرد.

,

پیرو این صحبت‌ها، شایعات بسیاری مبنی بر معرفی و انتخاب جایگزین خدابخش در رسانه‌های محلی پخش شد. اسامی متنوعی که برخی‌شان از شانس‌های بالای استانداری محسوب می‌شدند اما اسمی که در این میان در بین همه طیف‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد اجماع قرار گرفت، کسی نبود جز حمید چیت‌چیان، زاده تبریز و وزیر سابق نیرو.

,

با اینکه رسانه‌ها، هرکدام به لحاظ سیاست‌های حمایتی در کنار چیت‌چیان اسامی دیگری را نیز مطرح می‌کردند لیکن بازهم چیت‌چیان در معادلات حرف اول و آخر را می‌زد و همه اسامی صرفا در غیاب وزیر سابق قابل فکر و تحلیل بود.

,

در طول این مدت یک گزاره همواره در کنار نام حمید چیت‌چیان مطرح می‌شد این بود که او چندان تمایلی برای حضور در استانداری ندارد. این موضوع نیز در گیر و دار گمانه‌زنی‌های فراوان برای استانداری آذربایجان‌شرقی بارها تایید و رد شد لیکن بازهم اکثر فعالین سیاسی استان بر حضور چیت‌چیان تاکید داشتند.

,

دیروز اما اخبار منتشر شده (البته بدون تایید) آب پاکی را بر روی همه طرفداران حضور چیت‌چیان در استان ریخت و خبر عدم موافقت وزیر سابق نیرو برای استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه با وزیر کشور در رسانه‌ها منتشر شد.

,

اینکه چرا چیت‌چیان درخواست وزارت کشور برای قبول مسئولیت در استان را رد کرد، موضوعی است که خود او باید توضیح دهد اما بررسی سابقه 6 سال اخیر و نحوه ارتباط وزیر سابق با دولت، حرف و حدیث‌های مربوط به اختلاف نظر او با رئیس‌جمهور و برخی از وزاری کلیدی هیئت دولت و شخص وزیر کشور و همچنین دلایل شخصی چیت‌چیان برای چگونگی مدیریت در استان می‌تواند به نوعی، توجیه‌گر رد پیشنهاد وزیر کشور توسط او باشد.

,

هرچند حضور چیت‌چیان برای آذربایجان‌شرقی می‌توانست خوب و ایده‌آل باشد اما او خودش خوب می‌دانست که حضور در راس مدیریت اجرایی یک استان با تمام حواشی و سختی‌هایش در کنار عدم حمایت قاطع دولت و دست بسته‌اش در جلسات کشوری تا چه اندازه می‌توانست برایش گران تمام شود.

,

روحانی علی‌رغم عملکرد نسبتا خوب چیت‌چیان در 4 سال وزارتش و تنها به دلیل اختلافات او با وزیر نفت و برخی دیگر از وزرا و همچنین به خاطر برخی از اختلافات فکری و اجرایی با او، وزیری را که بیش از 272 رای مثبت از نمایندگان دریافت کرده بود و نظر نمایندگان بازهم برای ادامه وزارتش مثبت بود در اقدامی غیر منتظره او را از لیست کابینه جدید خط زد.

,

به هرحال اختلاف چیت‌چیان و دولت هرچه باشد و یا نباشد، او امروز دیگر گزینه پیشنهادی برای استانداری نیست و این جایگاه مهم در استان چند ماهی است که در رخوت و سستی اداره می‌شود و این سستی و بلاتکلیفی ناخودآگاه اثرش را بر اداره استان، بازار و... خواهد گذاشت.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه