اخبار داغ

همزمان با هفته وقف؛

همایش یاوران وقف در خلیل آباد برگزار شد

همایش یاوران وقف در خلیل آباد برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، همایش 'یاوران وقف' با حضور واقفان در شهرستان خلیل آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، عصر امروز همزمان با هفته وقف همایش یاوران وقف در خلیل آباد با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی دیگر از مسوولان این شهرستان در مهدیه صاحب الزمانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

حجت الاسلام علی ناهیدی در این مراسم اظهار داشت: وقف همزمان با حیات انسان ها وجود داشته است و از زمانی که اسلام به وجود آمد وقف سر و سامان گرفت.

,

وی با بیان اینکه عموم وقف ها متعلق به امام حسین (ع) است که در زمان شهادت آن حضرت نیز هزینه می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولین واقف اسلام نیز پیامبر اکرم (ص) است به همین منظور این روز به عنوان وقف نامگذاری شده است.

,

وی با تاکید بر توسعه و تبلیغات در خصوص وقف، اذعان کرد: سازمان اوقاف نیز در این زمینه همه جانبه به عرصه آمده است و تلاش های خوبی در این عرصه انجام گرفته است.

,

ناهیدی با بیان اینکه در گذشته برخی مسائل باعث شد تا اعتماد مردم زیاد جلب نشود، عنوان کرد: مشاوران وقف باید با راهنمایی های خود، مردم را به سمت وقف های ضروری سوق دهند.

,

وی مردم را سرمایه اصلی وقف دانست و تشریح کرد: سازمان اوقاف باید نیروهایی را تنها برای برنامه ریزی و سازمان دهی هزینه کرد وقفیات داشته باشند و کمک های خیرین و هزینه هایی را که می شود به صورت شفاف به مردم اعلام کند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه یک ذهنیت منفی از گذشته در خصوص اوقاف وجود دارد که باید برطرف شود، ابراز کرد: این ذهنیت باعث شده که برخی که موقوفه دارند ولی حاضر به ثبت آن در اداره اوقاف نباشند و سازمان اوقاف باید اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند.

,

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه وقف از قدیم یک مسئله اعتقادی و دینی است و تاثیر زیادی در راستای مسائل اقتصادی، اجتماعی، سلامت، آموزش، فرهنگ و هنر و تمام مسائل در راستای دین اسلام دارد.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه وقف در بعضی از بخش ها اشباع شده و می طلبد واقفین به سمت بخش های لازم و مورد نیاز حال حاضر روی آورند، تصریح کرد: از گذشته های دور مردم به عزاداری سید و سالار شهیدان اهتمام ویژه ای داشته است و دیگران نیز به این سمت راغب شده اند و مطمئنا راغب کردن مردم به سمت نیات وقف های مورد نیاز زمان بر و نیازمند کار جهادی است.

,

در پایان از واقفان شهرستان و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی در خلیل آباد تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه