اخبار داغ

اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در بیانیه مشترک، از برجام حمایت کردند

اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در بیانیه مشترک، از برجام حمایت کردند
مقامات اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی پس از نشست مشترک در بروکسل بیانیه‌ای منتشر و در آن بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای برجام تأکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دنبال پایان نشست مشترک اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در مقر این اتحادیه، دو طرف بار دیگر ضمن حمایت از برجام بر لزوم حفظ این توافق تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آنطور که خبرگزاری کویت گزارش داده، در پایان نشست سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در بروکسل دو طرف در بیانیه‌ای مشترک درباره ایران، برجام و مسائل منطقه‌ای اظهارنظر کردند.

,

در بیانیه مشترک آمده است: «ما بر اهمیت حفظ و ادامه اجرای کامل و موثر همه ابعاد برجام تاکید می‌کنیم که این موضوع شامل رفع تحریم‌‌ها و نتایج ناشی از آن می‌شود و (حفظ برجام) به نفع صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی است».

,

 اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی درباره مسائل منطقه غرب آسیا هم اینطور اظهارنظر کردند: «ما از ایران می‌خواهیم که نقشی سازنده در منطقه ایفا کند و از هرگونه اقدامات متناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اجتناب کند».

,

در بخش دیگری از این بیانیه، دو طرف همچنین بر اهمیت روابط و ارزش‌ها، اصول و منافع مشترک اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی تاکید کردند.

,

پس از حصول ایران و گروه ۱+۵ به توافق برجام، این توافق ۲۹ تیر ۱۳۹۴ در شورای امنیت به رأی گذاشته شد و با تصویب آن تبدیل به قطعنامه ۲۲۳۱ شد.

,

تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل هر شش قطعنامه قبلی که علیه ایران صادر و منجر به تحریم‌ها در رابطه با موضوع هسته‌ای شده بودند را ملغی کرد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه