اخبار داغ

امام جمعه قم:

مسئولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای، مشکلات مردم را حل کنند

مسئولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای، مشکلات مردم را حل کنند
امام جمعه قم گفت: مسؤولان ارشد نظام مسائل اصلی کشور نظیر مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن و تلاش برای رفع تحریم ها را در دستور کار خود قرار بدهند و از پرداختن به مسائل حاشیه ای نظیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها دوری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)اظهار داشت: این امام بزرگوار دوران بسیار سختی را گذراندند به طوری که فرمودند هیچ یک از پدرانم محنتی که می‌کشم را نکشیدند.
وی ادامه داد: آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت، معرفی امام بعد از خود یعنی حضرت امام مهدی(عج)، مبارزه با فتنه گران داخلی، ادعای امامت جعفر کذاب از جمله فعالیت های ایشان بود.
سعیدی هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در دنیای کنونی بیش از هر زمانی مسلمانان جهان نیازمند بازخوانی اسلامی هستند که پیامبر اکرم مبشر آن بودند.
وی با بیان این که شاخص‌های اسلام ناب را به عنوان مکتب انقلاب اسلامی بازخوانی کنیم، ابراز داشت: ولایت فقیه در عصر غیبت زمینه ساز تشکیل حاکمیت این رهبری الهی است و باید از ایشان تبعیت کنیم.
امام جمعه قم بیان داشت: اسلام اهل بیت(ع) تداوم اسلام راستین رسول خدا(ص) است و معارف اسلام ناب در مکتب اهل بیت تجسم پیدا کرده و تفکیک بین اسلام رسول الله و اسلام اهل بیت به معنای برش انحرافی و خطرناک است.
وی افزود: اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا برپایه بندگی خداوند است و محصول چنین معنویتی کرامت انسانی و مسؤولیت شناسی است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عدالت گرایی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در جهانی که استکبار جهانی خونریزی و کشتار به راه انداخته است این جمهوری اسلامی ایران است که دفاع از ملت‌های مظلوم در منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که استکبار جهانی رو به افول است، تصریح کرد: در آمریکا همه مقوله های افول نمایان شده است؛ لبیرال دموکراسی به علت مسخ هویت انسانی دیگر جذابیت ندارد و انسان خسته و گمشده و گرفتار بحران هویت در جستجوی مکتبی است که علم و ایمان را برپایه فطرت در دنیای معاصر زنده کند و این مکتب اسلام ناب محمدی است.

سعیدی ادامه داد: در دنیای غرب روز به روز اسلام در حال پیشرفت و رشد است و در این میان انقلاب اسلامی ایران توانسته یک نسخه نوین از دین حرکت بخش و احیاگر را ارئه دهد.
 وی پیروزی های انقلاب اسلامی در دهه اخیر را مهم و ارزشمند دانست و گفت: این انقلاب در دهه چهارم و پنجم قادر است برپایه نظریه مقاومت دشمن قوی پنجه، لیبرال دموکراسی غرب را به دره سقوط بکشاند.
سعیدی با اشاره به عملیات موسوم به کمین پرچم و کشته شدن چندین صهیونیست خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت شکست سنگینی را به صهیونیست‌ها تحمیل کردند و مقاومت نشان داد به قول مقام معظم رهبری روزگار بزن در رو تمام شده است و همانگونه رهبری پیش بینی کردند این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.

وی افزود:  مسؤولان ارشد نظام  مسائل اصلی کشور نظیر مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن و تلاش برای رفع تحریم ها را در دستور کار خود قرار بدهند و از پرداختن  به مسائل حاشیه ای نظیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها دوری کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: در حالی که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید بارها در این خصوص موضع گرفتند ولی برخی بر خلاف موضع فقاهت و مرجعیت عمل کردند واین قابل قبول نیست.
وی با انتقاد از سخنان اخیر وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص پولشویی تصریح کرد: از مسؤولان دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت  سخن بگویند نه این در خصوص پولشویی در داخل کشور سخن بگویند که زیبنده نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه