اخبار داغ

طراح ترور سفیر روسیه در ترکیه معرفی شد

طراح ترور سفیر روسیه در ترکیه معرفی شد
دادستانی آنکارا با انتشار بیانیه ای خبر از پایان تحقیقات قضایی درباره پرونده ترور آندره کارلوف سفیر سابق روسیه در ترکیه داد و اعلام کرد که فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول و 27 نفر دیگر در سازماندهی و اجرای این جنایت دست داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا اواخر سال 2016 میلادی سفیر وقت روسیه در ترکیه توسط مولود مرت آلتین تاش مامور پلیس امنیت ترکیه، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مقامات سیاسی ترکیه بلافاصله پس از این حادثه، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، ابتدا گروه تروریستی داعش و در ادامه عناصر گروه گولن را مسئول این جنایت معرفی کردند و در ادامه تحقیقات امنیتی ـ قضایی مشترکی با همکاری ماموران و کارشناسان روس آغاز شد که بنا بر ادعای رسانه های ترک، با بازیابی اطلاعات حافظه رایانه مولود مرت آلتین تاش قاتل سفیر روسیه توسط دو تیم از متخصصان روس و ترک، ارتباط مولود آلتین تاش با گروه گولن آشکار شد.
,
اوایل سال جاری میلادی، روزنامه استار با انتشار خبری اعلام کرد که تحقیقات قضایی دادستان کل آنکارا به نتایج قابل توجهی رسیده است به طوری که پس از دستگیری هفت نفر از جمله سه پلیس در ارتباط با این ترور، مسیر تحقیقات قضایی روند جدی تری به خود گرفت و در پی اعترافات دستگیر شدگان، مشخص شد که رهبر گروه گولن دستور ترور سفیر سابق روسیه در آنکارا را صادر کرده است.
,
بر اساس گزارش مندرج در روزنامه خبر تورک، فرآیند تحقیقات قضایی درباره ترور کارلوف پس از گذشت 2 سال پایان یافت و کیفرخواستی 600 صفحه ای از سوی آدم آکینجی دادستان کل آنکارا تنظیم شد که در آن، 28 نفر (9 نفر زندانی) با اتهام 'نقض قانون اساسی و قتل عمد' مواجه و به عنوان طراح و مجریان عملیات ترور سفیر سابق روسیه معرفی شدند.
,
به نوشته این رسانه، فتح الله گولن در کیفرخواست دادستانی کل آنکارا به عنوان متهم ردیف اول سازماندهی عملیات قتل کارلوف معرفی شده و نام 28 نفر دیگر از جمله تیمور اوزکان، خیر الدین آیدین باش، امره اسلو، جمال کارتا، مراد توکای و مولود مرت آلتین تاش (قاتل) نیز آمده است.
,
بنا بر اعلام روزنامه خبرتورک، دادستان کل آنکارا در این کیفر خواست، هدف گروه گولن از این اقدام تروریستی را ایجاد تنش در روابط بین آنکارا و مسکو اعلام کرده و خواستار مجازات حبس ابد برای فتح الله گولن و سایر عوامل مرتبط با سازماندهی این جنایت شده است.
,
آندره کارلوف سفیر سابق روسیه در آنکارا 19 دسامبر سال 2016 (شامگاه 29 آذرماه 1395) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس توسط مامور پلیس ترکیه هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
,
 
,
انتهای پیام / د
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه