اخبار داغ

مرگ روزانه 300 نفر بر اثر بیماری های قلبی

مرگ روزانه 300 نفر بر اثر بیماری های قلبی
بیماری های قلبی به سبک زندگی وابسته هستند و روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به فوت روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری های غیر واگیر، گفت: روزانه ۳۰۰ بر اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آقاجانی، در مراسم بیست سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقا سلامت، «مطالعه قند و لیپید ایران»، افزود: توسعه شهر نشینی و تغییر عادات زندگی باعث افزایش بیماری های واگیر شده است و همه کشورها درگیر این مسئله به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند.

,

وی با اشاره به بیماری‌های قلبی، گفت: بیماری های قلبی به سبک زندگی وابسته هستند و روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

,

آقاجانی درباره بیماری‌های غیر واگیر، ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ بیماری های غیر واگیر علت اصلی ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشورهای جهان سوم هستند و برنامه ملی کنترل بیماری های غیر واگیر از چند سال پیش شروع و قرار است ۲۵ درصد از مرگ های بیماری های غیر واگیر را کنترل کند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه طرح کنترل قند از ۲۰ سال پیش شروع شده است، افزود: سیگار، چاقی و دیابت، (عوامل تاثیر گذار در ابتلا به سرطان هستند.

,

آقاجانی با اشاره به بهبود وضعیت غذایی گفت: بهبود مواد غدایی و افزایش فعالیت بدنی سبب کاهش مرگ ها شده است و توانمند سازی اقشار ضعیف سبب کاهش عوامل خطر شده است.

,

وی ادامه داد: برنامه ایران از سال ۹۵ در شهرستان دماوند شروع شده و این کار با هدف ارزیابی عوامل خطر و بیماری سکته مغزی و قلبی انجلم شده است؛ مرکز پژوهشکده غدد به کوهرت دماوند برای شناسایی عوامل خطر کمک می کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره سکته قلبی و مغزی، اظهارکرد: این دو بیماری عوامل اولیه مرگ و میر هستند و طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ به صورت شبانه روزی انجام می شوند، هر کدام از این طرح ها در دو بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند . و هشت مرکز در شهر تهران برای اجرای طرح ۲۴۷ در نظر گرفته شده است.

,

 

,

انتهای پیام / د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه