اخبار داغ

امام جمعه نکا در جشن آغاز امامت ولیعصر(عج):

آخرالزمان دوره فراوانی تردیدها با تبلیغات گسترده رسانه‌هاست

آخرالزمان دوره فراوانی تردیدها با تبلیغات گسترده رسانه‌هاست
امام جمعه نکا گفت: در آخرالزمان شرایط محیط و خانواده‌ها باتوجه به موج تبلیغات رسانه‌ها در شرایطی قرار گرفته و به‌گونه‌ای ارزش‌ها و اخلاق را مورد هجمه قرار می‌دهند که برای یک جوان و نوجوان ایستادگی و مقاومت در برابر این هجمه‌های روانی و حفط دین بسیار سخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همزمان با شام شهادت امام حسن عسکری(ع) و قرار داشتن در آستانه آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) مراسم جشنی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان نکا برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در سخنانی در رابطه با زمان و آخرالزمان، اظهار کرد: تاریخ بشریت یک مقطع پایانی به نام آخرالزمان دارد که این واژه آخرالزمان اختصاص به فرهنگ شیعه و یا اسلام ندارد بلکه در متون دینی ادیان بزرگ دیگر نیز این واژه به کار برده شده است.

وی افزود: آخرالزمان از نگاه دین اسلام به دو معنا به کار برده شده که یکی به عصر رسالت و نبوت پیامبر آخرالزمان(ص) تا پایان تاریخ بشر در دنیا اشاره دارد و در معنای دیگر نیز به عصر ظهور امام زمان(ع) تا پایان عمر و تاریخ بشر اطلاق می‌شود.

امام جمعه نکا با بیان اینکه امروز ما در دوره آخرالزمان به سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: از آیات و روایات چنین استنباط می‌شود که این دوره به دو مرحله تقسیم می‌شود که در یک دوره بیش‌ از همه زمان‌های دیگر بشر به نهایت انحطاط و عقب‌گرد خود با فراگیر شدن ظلم و گناه می‌رسد که به آن مرحله سقوط گفته می‌شود و مرحله بعدی زمانی است که خود حضرت ظهور می‌کند و بشر در اوج شکوفایی و تکامل در مواهب مادی و معنوی خود به سر خواهد برد.

این مسئول اضافه کرد: وقتی که در میان بشر فتنه، اختلاف، ظلم، فساد و جور فراگیر و فراوان شده خداوند موعود و ذخیره خود را می‌فرستد و دوران عدالت، حقانیت، ایمان، معنویت و شکوفایی شکوفه‌های خیر، خوبی و صلاح فرا می‌رسد .

وی گفت: پس وقتی می‌گوییم صاحب‌الزمان منظور از زمان آخرالزمان است که خود دو مرحله دارد که یکی انحطاط و دیگری شکوفایی برای بشر دارد و این درحالی است که در میان بشر علی‌رغم اینکه شعارها زیاد است اما واقعیت‌ها بسیار ضعیف و اندک است.

محمدی لائینی با اشاره به فراوان شدن تردید در بنیان ایمان و اعتقاد مردم در دوره آخرالزمان، تصریح کرد: در همین راستا به ما گفته شد که قبل از ظهور حضرت مواظب باشیم خود را در تقوا، اخلاق، حلال‌خوری، حجاب و اهل دین بودن حفط کنیم که بسیار کار سختی است چراکه در این دوره بسیاری از انسان‌ها به شک می‌افتند که آیا دین، امام زمان و خدایی اصلا وجود دارد.

وی افزود: در این دوره در اخلاق و معنویت افت فراوانی ایجاد می‌شود و انسان‌ها باوجود اینکه ادعای دینداری دارند از دین، عبادت، مسجد، عدالت و ارزش‌های دینی فاصله می‌گیرند اما حقیقت دینداری کم است که این مشکل جدی است.

این استاد حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان مثل شدن سختی دینداری در دوره آخرالزمان به نگه داشتن آتش در کف دست، تأکید کرد: شاید مثال مبالغه‌آمیز باشد اما وقتی ریز می‌شویم مصادیقی پیدا می‌کنیم که عین همان مثال است و این درحالی است که دین اسلام آسان است اما شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که دینداری سخت می‌شود.

وی گفت: در آخرالزمان شرایط محیط و خانواده‌ها باتوجه به موج تبلیغات رسانه‌ها در شرایطی قرار گرفته و به‌گونه‌ای ارزش‌ها و اخلاق را مورد هجمه قرار می‌دهند که برای یک جوان و نوجوان ایستادگی و مقاومت در برابر این هجمه‌های روانی و حفط دین بسیار سخت است.

محمدی لائینی با اشاره به وجود نهادهایی که بستر ترویج ارزش‌ها در جامعه هستند، بسیج را نمونه‌ای از آن‌ها برشمرد و اذعان کرد: بسیج بستری است که هم ما را برای دین کمک می‌کند که باید این نهاد مبارک را که شجره انقلاب و ارزش‌های دینی به آن مربوط بوده، نهادی که بر آمده از انقلاب و انقلاب نیز برآمده از آن است را گرامی داشت.

وی افزود: بسیج در دفاع مقدس و جنگ حضور و فداکاری داشته است، بسیجی که فتنه‌ها را خوابانده و پشت ولایت قرار گرفته، بسیجی که امروز استکبار جهانی را به وحشت انداخته و ولایت به اتکای آن قدرت تشر زدن به نیا را دارد که همه این‌ها از برکات بسیج است.

امام جمعه نکا گفت: تمام تلاش دشمن به تضعیف بسیج است بنابراین همه وظیفه داریم امانت بسیج را با عضویت فرزندان خود در اقشار مربوطه در این نهاد بزرگ به نسل بعدی انتقال دهیم تا دین خود را حفط کنیم و بتوانیم با درک ظهور از یاران امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه