اخبار داغ

مدیر کل هواشناسی لرستان:

لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است

لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است
مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است و میزان بارشها در سال زراعی 145/2 میلیمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "ناصر هاشمی" مدیر کل هواشناسی لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک  گفت: در سال زراعی جدید میزان بارندگی در استان لرستان 145/2 میلیمتر بوده که بیشترین میزان بارشها مربوط به شهرستان کوهدشت با 169/1 میلیمتر و کمترین بارشها مربوط به شهرستان های ازنا و سلسله با 118/2 میلیمتر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک  ,

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها امسال پاییز پر بارشی تا کنون داشته ایم و از ابتدای سال زراعی تا کنون که میزان نرمال بارشها 144 میلیمتر در نظر گرفته شده، میزان بارشها تا کنون از نرمال بالاتر گزارش شده و پاییز بسیار خوب و پر بارشی تا کنون داشته ایم.

,

هاشمی اظهار داشت: میزان بارش های سال زراعی نسبت به سال زراعی گذشته 125 درصد افزایش داشته و لرستان از لحاظ مقدار بارش بعد از استان های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام، پنجمین استان پر بارش گزارش شده است.

,

به گفته وی همچنین لرستان از لحاظ افزایش بارندگی ها در رتبه هشتم در کشور قرار دارد که افزایش بارش 125/8 میلیمتر گزارش شده است.

,

مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دما افزود: با خروج سامانه بارشی از منطقه شاهد کاهش دما خواهیم بود که کاهش دما بیشتر برای شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، الشتر و نورآباد پیش بینی می شود و دمای هوا به صفر و زیر صفر خواهد رسید و گاهی در این مناطق شاهد پدیده یخبندان خواهیم بود.

,

وی بیان کرد: طبق پیش بینی ها طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه