اخبار داغ

زیارت عاشورا گنجینه دشمن شناسی

زیارت عاشورا گنجینه دشمن شناسی
حجت الاسلام و المسلمین منصوری دامغانی در سلسله نشست‌های موسسه موعود به بحث دشمن شناسی زیارت عاشورا پرداخت. متن زیر بخش سوم و پایانی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین منصوری دامغانی است که تقدیم مخاطبین محترم می‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ،اسرائیل در تاریخ به معنای احادیث جعلی است که گرایش یهودی دارند. وقتی یهودیان وارد شدند و از تفاسیر و کتب احادیث استفاده کردند. به خصوص در شهادت حضرت زهرا نقش  اصلی را بازی کردند و اصالتا این ها یهودی بودند و اصلا مسلمان نشدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

وقتی حوادث را بازخوانی می‌کنیم، پیامبر از دنیا رفت و همزمان با شهادت ایشان چهار نفر جمع شدند و خلافت تغییر کرد. به طور قطع نمی‌توان پذیرفت که در یک شب و یک دفعه همه آنها زیر و رو شدند. پیامبر خدا درباره نحوه برخوردشان با حضرت زهرا در منابع شیعه و سنی هزاران مطلب وجود دارد ولی با این برخورد برخی افراد صحابه با حضرت زهرا و ظلم به ایشان و جنایتی که در حق‌شان روا داشتند و از طرف دیگر جامعه سکوت می‌کند، روایت این اتفاق احتیاج به بازخوانی دارد.

,

امام حسین در روز عاشورا چند خطبه خواند و در یکی از همین خطبه‌ها به سپاه عمرسعد می‌فرماید که ای کسانی که مقابل من ایستاده‌اید، شما در حال شعله افروزی آتشی هستید که شما روشن نکردید بلکه زیادش می‌کنید و درونش می‌دمید. کسی این آتش را روشن کرده است که دشمن من و شماست.

,

وقتی در زیارت عاشورا لعن به اول ظالم دنیا را تخصیص می‌زنی، قطعا با نفر دوم، سوم و چهارم متفاوت است. یزید به ظاهر حکم شهادت امام حسین را صادر کرده است ولی آن دستی که آتش افروزی را آغاز کرده است، چه کسی بود؟ در زیارت عاشورا تعدادی ازکلمات مدام تکرار می‌شود.

,

سلام، لعن، حرب و ... کلیدواژه‌هایی هستند که باید درباره آنها تحقیق جدی نمود. دشمنان دو برابر دوستان است و باید دوبرابر میزان دوست شناسی به دشمن شناسی پرداخت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه