اخبار داغ

کارشناس مذهبی :

پیروی از نایب امام زمان (عج) در دوران غیبت وظیفه همگانی است/ برکت وجود صاحب‌الزمان همواره نصیب شیعیان می شود

پیروی از نایب امام زمان (عج) در دوران غیبت وظیفه همگانی است/ برکت وجود صاحب‌الزمان همواره نصیب شیعیان می شود
کارشناس مذهبی گفت: همه ما وظیفه داریم در دوران غیبت امام زمان (عج) پیرو نایبش باشیم و با پیروی دل آن حضرت را شاد و زمینه ظهورش را فراهم کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد علی حسینی کارشناس مذهبی در گفتگو با تیتر یک اظهار کرد: جریان امامت، ادامه جریان رسالت و نبوت است و تمام شئون نبی ، غیر از خصائص او مانند وحی و نبوت را دارد. همان طور که پیامبر، عهده دار هدایت انسان ها و راهنمایی ایشان به سعادت و‌کمال است، امام معصوم هم راه او را ادامه داده و با شیوه های گونه گون به این مهم پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک,

وی ادامه داد:زمان و فضای سیاسی اجتماعی هر امامی، اقتضای خاص خودش را داشت و هر امامی بر اساس شرایط موجود، از شیوه های متناسب با آن شرایط استفاده کردند و با شیعیان ارتباط داشته و راهنمایی های لازم را به ایشان می کردند. راه درست را به شیعیان می آموختند و آنها را از فتنه ها برحذر می داشتند.

,

کارشناس مذهبی با بیان اینکه زمان امام حسن عسکری(ع)، خفقان و فشار شدیدی علیه جریان امامت و شیعیان بود خاطرنشان کرد: تا آنجا که امام را در اردوگاهی نظامی قرار دادند تا زیر نظر حاکمیت باشد و جلوی ارتباط شیعیان با ایشان‌ را بگیرند.

,

حسینی تاکید کرد:در این‌شرایط و‌فضا، که ارتباط مستقیم امام با شیعیان منتفی بود، امام از تشکیلات وکالت استفاده‌ کردند و با استفاده از نمایندگان خودشان، مشکلات شیعیان را برطرف می کردند و آن ها را هدایت می کردند. این نماینده ها توسط خود امام به شیعیان معرفی می شدند و آنها هم از همین طریق با امام حسن عسکری ارتباط پیدا می کردند.

,

وی با اشاره به اینکه این شیوه، استراتژی شیعه برای زمان غییت را هم روشن می کرد، گفت: با توجه به عدم دسترسی به امام در زمان غیبت، تنها راه حفظ شیعه و جلوگیری از نابودی ایشان، ارتباط مستمر آنها با نماینده هایی‌هست که جریان امامت معرفی کردند. این نماینده ها در زمان غیبت همان علما و فقها هستند. در روایتی از امام زمان، ایشان مردم و شیعیان را به کسانی ارجاع دادند که راوی حدیث امامان بودند. در روایت دیگری شرایطی را هم برشمردند، مانند حفظ نفس از گناه، مخالفت با هوا و هوس، اطاعت از امر امام و ...

,

کارشناس مذهبی تصریح کرد: از همان زمان غیبت، علمای بزرگ شیعه، راه را به شیعیان نشان می دادند. ایشان، با استفاده از آیات قرآن، روایات اهل بیت، و به کمک عقل، شیعه را راهنمایی و هدایت می کردند و البته عنایت امام زمان هم نقش مهمی در این زمینه داشت.

,

حسینی با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: در شرایط کنونی با وجود غیبت امام زمان (عج)، ما مسلمانان شیعه همواره در محضر آن حضرت هستیم و از برکت‌های وجودی ایشان استفاده می‌کنیم.

,

وی اظهار کرد: در روایت‌ها آمده است که حضرت مهدی (عج) حتی به ما سلام می‌کنند، جواب سلام ما را می‌دهند، روی فرش ما قدم می‌گذارند و نزد ما رفت و آمد می‌کنند و آن حضرت ما را می‌شناسند، اما ما ایشان را نمی‌شناسیم.

,

این کارشناس قرآنی بیان کرد: ولایتی که امام برای فقها و‌مراجع تقلید در زمان غیبت ایجاد کردند، باعث شد تا شیعه اتحاد خود را حفظ کرده و تشکیلات شیعه راه را ادامه بدهد؛ این‌همان ولایت فقیه هست که در زمان حاضر، کشور ما را اداره کرده و جلوی دشمن را گرفته و کیان شیعه را حفظ کردند.

,

حسینی در پایان عنوان کرد: چیزی که اکنون مهم هست، ارتباط مردم با ولی فقیه و پیروی از فرامین ایشان است تا همان طور که تاکنون شیعه، سر پا ایستاده، در ادامه هم بتواند خود را حفظ کند و نقشه های دشمنان اسلام را، نقش برآب کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه