اخبار داغ

دختر شهید زین‌الدین:

فرهنگ شهدا به نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند منتقل شود/اگر امروز پدرم زنده بود به کمک جبهه مقاومت می‌رفت

فرهنگ شهدا به نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند منتقل شود/اگر امروز پدرم زنده بود به کمک جبهه مقاومت می‌رفت
دختر شهید زین‌الدین با اشاره به اینکه اگر شهید زین الدین امروز زنده بود به کمک جبهه مقاومت می رفت، گفت: باید فرهنگ شهدا به نسل های که جنگ را ندیده اند منتقل شود و یکی از راه های انتقال این فرهنگ برگزاری یادواره های شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، آبان سال 1363 شهید زین‌الدین به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود جهت شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردشت حرکت می کنند؛ زمانی که عازم منطقه می شوند، راننده شان را پیاده کرده و می گویند: خودمان می رویم. حتی در مقابل درخواست یکی از رزمندگان، مبنی بر همراه شدن با آن‌ها، شهید مهدی به او می گوید: تو اگر شهید شوی، جواب عمویت را نمی توانیم بدهیم، اما ما دو برادر هستیم اگر شهید بشویم جواب پدرمان را می توانیم بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

تشییع پیکر شهیدان زین الدین در خیابان شهدا(صفائیه)در اول آذر سال 63

, تشییع پیکر شهیدان زین الدین در خیابان شهدا(صفائیه)در اول آذر سال 63,

, ,

باید فرهنگ شهدا به نسل های که جنگ را ندیده اند منتقل شود

, باید فرهنگ شهدا به نسل های که جنگ را ندیده اند منتقل شود,

 لیلا زین الدین دختر شهید مهدی زین الدین در گفتگو با خبرنگار قم فردا در خصوص برگزاری این یادواره اظهار داشت: هر سالی که از دوران جنگ می گذرد و نسل های جدید وارد عرصه می شوند باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا یادواره های شهدا برگزار شود.

, قم فردا,

وی گفت: باید فرهنگ شهدا به نسل های که جنگ را ندیده اند منتقل شود و یکی از راه های انتقال این فرهنگ برگزاری یادواره های شهدا است، و لازم است که برای زنده نگه داشتن راه و نام شهدا  و رسالتی که شهدا داشتند و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر هر ساله یادواره ها تکرا شود.

,

, ,

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین یادواره هایی باعث شده که افرادی مانند مدافعان حرم پا در عرصه میدان مقاومت بگذارند؟ گفت: بله قطعاً همین‌طور است، حداقل من در مورد پدر خودم این را می دانم که شهدا به خاطر اسلام می جنگیدند نه صرفاً فقط ایران، در سخنرانی های پدرم هم این مطلب گفته شده که من به خاطر اسلام می جنگم حتی اگر جنگ ایران هم تمام شود در جای دیگر مانند لبنان که اسلام به کمک نیاز دارد خواهم رفت و مبارزه خواهم کرد.

,

نام و یاد و خاطره شهید زین الدین هنوز هم باعث افتخار مردم قم است و در کوچه پس کوچه های شهر قم یاد شهید زین الدین زنده است در اطراف حرم حضرت معصومه(س) کتابخانه‌ای کوچک سال‌هاست که نام زیبای شهیدان زین الدین را بر سردرش نقش بسته، کتاب فروشی که سال‌ها پدر شهیدان زین‌الدین در آن فعالیت فرهنگی و انقلابی انجام داده و اکنون هم بعد از گذشت 8سال از رحلت پدر شهیدان زین‌الدین هنوز این کتابخانه پابرجاست.

,

 

,

, ,

سید جعفر حسینی که هنوز بعد از رحلت پدر شهیدان زین الدین چراغ این مغازه کوچک را روشن نگه داشته است در گفتگو با خبرنگار قم فردا بیان داشت:  پدر شهید زین الدین به مهدی خیلی علاقه داشت به یاد دارم وقتی شهید مهدی زین الدین بعد از جبهه به کتاب فروشی می آمد ابتدا با من روبوسی و احوال پرسی می کرد سپس نزد پدرش می رفت الان می فهمم که چرا این کار را انجام می‌داد می خواست من که شاگرد هستم احساس کوچکی نکنم و ابتدا احوال من را جویا می شد.

, قم فردا, قم فردا,

زمانی هم که خبر شهادت برادران زین الدین به قم رسید مردم به شدت متأثر شدند و به منزل شهیدان زین‌الدین رفتند و به صورت گسترده در تشییع پیکر این دو برادر شرکت کردند.

,

خیابان شهدا در قم شاهد تشییع بیش از دو هزار شهید بوده است، شهیدان مهدی و مجید زین الدین نیز در خیابان شهدا به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر(س) با حضور گسترده مردم تشییع شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه