اخبار داغ

کارشناس عرفان‌های کاذب :

جذب مردم به سمت کائنات و عرفان های کاذب در پوشش سمینار

جذب مردم به سمت کائنات و عرفان های کاذب در پوشش سمینار
حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف گفت: امروزه در جامعه ما موضوعاتی مثل قانون جذب، تجسم خلاق و اینکه فکر کنید افکار شما روی کائنات تأثیر می‌گذارد، خیلی مطرح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، کارشناس نام‌آشنای عرفان‌های کاذب در مصاحبه با پایگاه خبری انقلاب نیوز، با تاکید بر مسئله تفکر نوین گفت: امروزه در جامعه ما موضوعاتی مثل قانون جذب، تجسم خلاق و اینکه فکر کنید افکار شما روی کائنات تأثیر می‌گذارد، خیلی مطرح می‌شود. نزدیک به دو سال است که این مطالب در کشورها به شیوه‌های گوناگون در قالب سمینار، دوره‌های آموزشی، کتاب و نشریات ترویج می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

وی افزود: حتی در تلویزیون ما نیز گاهی فیلم‌ها و برنامه‌هایی پخش می‌شود که بر روی همین موضوع تاکید دارد تا ذهن ما بتواند بر روی کائنات و اجسام تاثیر بگذارد. البته نه از طریق تفکر و خلاقیتی که یک دانشمند به کار می‌گیرد، بلکه با یک نیروی فوق‌العاده و جادویی با هر سطحی از آرزو و خواسته با تاثیر بر روی کائنات می‌تواند آن را به دست بیاورد.

,

مسئول موسسه بهداشت معنوی مطرح کرد: این افکار جادویی ریشه در باورهایی دارد که با آن باورها دیگر نمی‌توانیم کنار بیاییم. اگر آموزه‌های ظاهری و سطحی را بپذیریم و بگوییم که چگونه می‌توان آن را پذیرفت و نقدهای زیادی نیز به آن وارد است و ما نمی‌توانیم نسبت به آن کنار بیاییم. یعنی اگر این آموزه‌های ظاهری و سطحی را بپذیریم و بگوییم چگونه می‌توان آن را قبول کرد.

,

وی در پایان به ریشه‌های اعتقادی این تفکر اشاره کرد و ادامه داد: لایه‌های عمیق‌تر الاهیاتی که پشت این موضوع است، نمی‌توانیم کنار بیاییم و جامعه متدین و افراد با اعتقادات دینی به این علت که باورها و اساس این تفکر شکل گرفته که خداوند نیروی نامحدود و خلاقیتی بی پایان است که درون انسان وجود دارد و خدا موجودی در آسمان‌ها نیست تا در مقابلش فکر کنیم، زانو بزنیم، خضوع و خشوع نماییم. خیر! خداوند همین نیروی درونی و خلاقیت باطنی ماست وما با قدرت ذهنمون این نیرو و این خدای درون را فعال می‌کنیم و در راه دستیبابی به آرزوها از آن استفاده می‌کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه